« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
ایران
شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهر سلماس مجازات جایگزین فرد هتاک را ارائه خدمت به مدت یک ماه در مرکز نگهداری از جانبازان و معلولان تعیین کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس: شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهر سلماس مجازات جایگزین فرد هتاک را ارائه خدمت به مدت یک ماه در مرکز نگهداری از جانبازان و معلولان تعیین کرد.

در رأی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهرستان سلماس آمده است: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه «فردی با برقراری تماس تلفنی با اقوام بنده اقدام به استعمال الفاظ رکیک داشته و عنوان داشته من با اشخاص دیگری رابطه نامشروع دارم و از این طریق موجب هتک حرمت بنده شده است»، پرونده برای رسیدگی و صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارسال شد.

با توجه به عدم حصول سازش، پرونده جهت رسیدگی به دادگستری آمد و پس از تحقیقات صورت‌گرفته، اظهارات گواهان در دادسرا و جلسه دادگاه، بزه انتسابی به متهم محرز شد.

بر همین اساس مطابق قانون آئین دادسری کیفری مصوب سال ۹۲ نامبرده به تحمل دو ماه حبس محکوم شد، اما با توجه به آموزه‌های جرم‌شناختی و کیفرشناختی نوین و آرمان‌های عدالت ترمیمی با ملاحظه استحقاق متهم، حسن سابقه و با مد نظر قرار دادن اعمال مجازات در راستای سیاست فردی کردن مجازات‌ها، متهم به مطالعه کتاب رساله حقوق امام سجاد (ع) و تخلیص آن به صورت دست‌نویس و ارائه آن به واحد اجرای احکام کیفری، ارائه خدمات مراکز نگهداری جانبازان و معلولین و یا سالمندان به مدت یک ماه و مطالعه کتابی در خصوص احادیث معصومین و استخراج ۴۰ حدیث از کتاب مذبور راجع به ممنوعیت هتک حرمت اشخاص و مجازات اخروی آن با تعیین کتاب از سوی واحد اجرای احکام کیفری محکوم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: