« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
صادق توکلی کورایم؛
اُکالیپتوس سرده‌ای از درختان از خانواده اکالیپتیان (Eucalypteae) می‌باشد که اصلش از استرالیا است و در آن سرزمین تشکیل جنگل‌های انبوهی می‌دهد و ارتفاع آن از ۳۰ میلی‌متر به ۱۴۵ متر و محیط تنه آن به ۲۵ متر می‌رسد.
پایگاه خبری آوای رودکوف- صادق توکلی کورایم:اُکالیپتوس سرده‌ای از درختان از خانواده اکالیپتیان (Eucalypteae) می‌باشد که اصلش از استرالیا است و در آن سرزمین تشکیل جنگل‌های انبوهی می‌دهد و ارتفاع آن از ۳۰ میلی‌متر به ۱۴۵ متر و محیط تنه آن به ۲۵ متر می‌رسد.

گیاه دارویی اکالیپتوس باز کننده بینی است و برای کسانی که دچار سینوزیت هستند می ‌تواند کمک کننده باشد، البته اکالیپتوس، گیاه درمان کننده سینوزیت نیست، ولی می ‌تواند سردردهای ناشی از سینوزیت را کاهش دهد.

تنفس اسانس يا بُخور اكاليپتوس توسط ريه‌ها باعث اثرات ضداحتقان، خلط ‌آور، ضد‌ميكروبی و كاهش تورم غشای مخاطی گلو می‌شود.



برگ اكاليپتوس به عنوان مَرهَم برای انواع زخم‌ها و التهابات و از جوشانده آن در فرآورده‌های خوراكی استفاده می‌كردند. بيشترين اثر اكاليپتوس، مربوط به اسانس موجود در برگ‌های اين گياه است كه دارای خاصيت ضداحتقان و ضدميكروبی است.

چای تهيه شده از برگ اكاليپتوس در برونشيت، وَرَم گلو و كاهش سرفه، موثر و مفيد است.
مصرف مقدار زياد فرآورده‌هاي خوراكي اكاليپتوس مي‌تواند باعث ايجاد اسهال و استفراغ شود.

شكلات و آدامس‌هاي تهيه شده از اسانس اكاليپتوس در سال‌هاي اخير به بازار عرضه شده‌اند كه ضمن ضدعفونی كردن دهان و گلو باعث رفع احتقان سريع بينی نيز می‌شوند.

فرآورده‌های حاصل از اسانس اكاليپتوس را نبايد روی صورت استفاده كرد، چون ممكن است باعث قرمزی و تحريک پوست شود.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

کهگیلویه و بویراحمد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین