« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه ای» رازهای بازیگری را با دانشجویان کارگاه های «دارالفنون» جشنواره جهانی فیلم فجر در میان گذاشت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  ایرنا، رضا کیانیان عصر امروز جمعه در دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر در ادامه کارگاه های «دارالفنون» درباره بازیگری، اظهار داشت: هر کسی بخواهد هر مطلبی در مورد کارگردانی و بازیگری را خوب بفهمد، - حتی مسایل شخصی که در زندگی هست-، ابتدا باید در موردش بنویسد و وقتی آن را نوشت تازه متوجه می شود که چقدر باید روی آن کار کند.

وی تاکید کرد: همین موضوع باعث شده تا به امروز پنج کتاب در مورد بازیگری بنویسم.

این بازیگر سینما افزود: قاعدتا بازیگر از طرف تهیه کننده و کارگردان انتخاب می شود. اما آیا این انتخاب شدن به معنی این است که بازیگر نباید کار دیگری انجام دهد؟ به همین دلیل است که برخی از کارگردانان با بازیگرانشان شبیه به عروسک برخورد می کنند.

کیانیان ادامه داد: در این شرایط کارگردانان ها برای بازیگرشان بازی می کنند و منظورشان را به این شکل به او نشان می دهند. وقتی بدین شکل رفتار می کنند، قاعدتا بازیگری را به عنوان یک هنر مستقل نمی شناسند و فیلمشان بد می شود. چون همه بازیگرها به یک شکل بازی خواهند کرد.

بازیگر فیلم «روبان قرمز» در مورد نحوه برخوردش با فیلمنامه هایی که می خواهد بازی کند، گفت: وقتی یک فیلمنامه به من می دهند، آن را می خوانم و هیچ تصمیمی در مورد بازیگری آن نمی گیرم و مانند کسی که از بیرون دارد به فیلمنامه نگاه می کند، به آن نگاه می کنم چون هر تصمیمی که در اولین برخوردم با فیلمنامه بگیرم احتمالا اشتباه است چون هنوز دنیای کارگردانم را نمی شناسم و ابتدا باید ببینم که کارگردانم چه نظری دارد، وقتی دنیای او را شناختم، می توانم خودم را وارد دنیایش کنم.

کیانیان بازیگران را به سه دسته تک نقش، چند نقش و بازیگران همه نقش تقسیم کرد و گفت: بازیگران تک نقش بازیگرانی هستند که تنها می توانند یک نقش را بازی کنند و سینمای تجاری بسیار به آنها نیاز دارد همانند بروس ویلیس، هریسون فورد، جکی چان و دیگرانی که می توان نام برد.

وی درباره بازیگران چند نقش نیز توضیح داد: این نوع بازیگران می توانند طیف محدودی از نقش های متفاوت را بازی کنند اما این نقش ها در جایی تمام می شوند و مرزی هست که آنها نمی توانند از آن عبور کنند. در واقع آنها در سینما برای خودشان پرسونایی می سازند که از میان آنها می توان به آل پاچینو، رابرت دنیرو و مارلون براندو اشاره کرد.

بازیگر سریال «مختار نامه» درباره بازیگرانی که از عهده همه نقشی برمی آیند، گفت: این بازیگران که تعدادشان بسیار کم است و به ندرت به ستارگان سینما تبدیل می شوند، می توانند از خودشان، غرایز و احساساتشان جدا شوند و از بیرون به نقش نگاه کنند که از جمله آنها تام هنکس، کوین اسپیسی، داستین هافمن، آنتونی هاپکینز است.

کیانیان خاطرنشان کرد: نوشتن می تواند به شما کمک کند که از زندان غرایز و احساسات خودتان جدا شوید و از بیرون خودتان را ببینید و نقد کنید.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز پنجشنبه (30 فروردین ماه) آغاز شده و تا هفتم اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین