« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
طنز/ وحید حاج سعیدی
درست است که امسال سال سگ است اما اینقدر سگی هم فایده ندارد که همان اول سالی پاچه ما را بگیرد و 40 درصد ارزش پول ملی را پائین بکشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این چند روز هر جا می رفتیم بوی دلار می آمد و کم مانده بود از بوی گند آن خفه شویم. درست است که امسال سال سگ است اما اینقدر سگی هم فایده ندارد که همان اول سالی پاچه ما را بگیرد و 40 درصد ارزش پول ملی را پائین بکشد. ما فکرمی کردم از این سگ های پا کوتاه و جیبی است که خیلی هم با کلاس و ناز هستند و صاحبان شان برای شستشوی آنها از شامپوی عصاره خیار و سنبل هندی استر کربل استفاده می کنند که با دلار قدیم قیمت هر قوطی 500 میلی لیتری آن 88 هزار تومان است! در جریان هستید که چند روز اخیر دلار چنان رم کرده و افسار گسیخته بود که انگار فهمیده بود قرار است از این بعد به جای دلار از یورو در معاملات و مبادلات استفاده کنیم! اما تدبیر دولت در تک نرخی کردن ارز چنان به غائله خاتمه داد که دیگر نیاز به شناسایی و دستگیری جمشید بسم الله 3 نبود و کشتی بحران زده دلار فعلاً در بغل آقای جهانگیری آرام گرفت. گاهی اوقات تدابیر دولت در امورات اقتصادی آدمی را چنان به وجد می آورد که به قول نقی معمولی آدم هوس می کند زوزه بکشد!

البته این زوزه کشیدن هیچ ربطی به تیم منحرف «آ اس رم» با آن لوگوی بی تربیتی و دون شان ورزشکاری ندارد! تازه خیلی خوش پر و پاچه هستند که شلیته کوتاه هم می پوشند و لب خزینه می نشینند و کارشان به جایی رسیده است که تیم بارسلونا را می برند و در سر هوای قهرمانی اروپا را می پرورانند! به قول شاعر «ز پستان گرگ و دم سوسمار . . . آس رم را به جایی رسیده است کار . . .که جام اروپا کندآرزو/ تفو بر تو ای توپ فوتبال تفو...»

بگذریم... هر چند با تک نرخی شدن ارز موقتاً بازار کمی آرام شده است ولی پیش خودمان بماند دولت هم این وسط یک لایی مشتی کشید و دلار را یک شبه  چهار صد پونصد تا بالا برد، که بسیای از از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و تلگرام ( افراد تاثیر گذار در فضای مجازی) معتقدند این سیستم نرخ گذاری صحیح نیست و به بدنه اقتصاد ضرر می زند.

متوجه اصل داستان شدید. مملکت این همه تحصیل کرده، اقتصاد دان و کارشناس اقتصادی دارد بعد اینفلوئنسرهای اینستاگرام و تلگرام داستان دلار را تجزیه و تحلیل کرده، وسط دعوا نرخ تعیین می کنند؛ زمانی هم که آقای سیف پدر بانک مرکزی ایران، در مجلس از نقش تلگرام و فضای مجازی در افزایش نرخ دلار سخن به میان می آورد مجلسیان شعار حیا کن رها کن سر می دهند! باور بفرمائید این تاثیر اقتصادی فضای مجازی تا جایی پیش رفته است که آکادمی سلطنتی علوم سوئد در تدارک است مثل جشنواره های داخلی که می خواهند دل همه به دست بیاورند و دم رفتن یک سیمرغی چیزی به کلیه حضار اهدا می کنند، یک جایزه نوبل اقتصادی مجازی هم به لیست جوایزش اضافه کند! علی ای حال از آنجا نقش فضای مجازی در کشور بیش از حد استاندارد شده پیشنهاد میشود یا دولت افسار این این اینفلوئنسرها را در دست بگیرد یا خودش نقش اینفلوئنسر را ایفا کند و یک چاره اساسی برای مشکلات اساسی و اقتصادی مردم بیاندیشد... از ما گفتن بود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: