« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:
پالایش مددجویان و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد باید آگاهانه و با اطلاعات دقیق باشد و افرادی که از چرخه حمایتی خارج می‌شوند به توانمندی واقعی رسیده باشند.
به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم استان در خبرگان رهبری گفت: امید است تلاش شما امدادگران حیات مجددی به همه محرومان و مستضعفان بدهد تا از زمستان فقرشان خارج و به بهار مکنت و غنا برسند.



نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد باید معقول و آگاهانه و بر اساس توانمندی واقعی باشد، گفت: خروجی باید به‌گونه‌ای باشد که افرادی که از چرخه حمایتی خارج‌شده‌اند از دسترنج خود استفاده کنند و به توانمندی واقعی رسیده باشند نه اینکه بعد از مدتی بدهکار شده و دوباره به چرخه حمایتی برگردند.

آیت‌الله ملک حسینی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده کمیته امداد در همه عرصه‌ها افزود: سعی شود وام‌های خوداشتغالی با بررسی‌های دقیق و نظارت به‌موقع، به کسانی که توانایی انجام کار دارند پرداخت شود تا موجبات اشتغال‌زایی پایدار افراد فراهم شود.

فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار ضمن تقدیر از توجهات نماینده ولی‌فقیه به کمیته امداد گفت: در سال گذشته درمجموع شرایط خوبی در کمیته امداد حاکم بود و اقدامات مؤثری برای کمک به نیازمندان انجام شد.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته دو هزار و 50 خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خارج و هزار و 539 خانوار جایگزین شدند، تصریح کرد: از این آمار پالایش‌شده 25 درصد مربوط به خودکفایی در حوزه اشتغال بوده، هفت درصد به خاطر ازدواج، 19 درصد فوتی، 11 درصد بازگشت سرپرست، 14 درصد به خاطر استفاده از خدمات سایر سازمان‌ها و باقی به خاطر سایر موارد خودکفایی بوده است.
وی به آمار پشت نوبت تحت حمایتی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: هزار و 200 خانوار پشت نوبت هستند که 500 خانوار زن سرپرست و 170 خانوار سرپرست زندانی جزو این آمار هستند.

محبی با بیان اینکه خروج مددجویان از چرخه حمایتی یک سیاست کشوری است، افزود: ما باید سالانه مددجویان توانمند شده بر طبق فاکتورهای توانمندسازی را از چرخه حمایتی خارج و سایر نیازمندان مستحق را جایگزین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد برای مددجویان را عملیات عمرانی اعلام و بیان کرد: در این خصوص هزار و 783 مورد فعالیت عمرانی از جمله ساخت‌وساز، تعمیرات کلی و جزئی و خرید مسکن برای جامعه هدف در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مادی و ایجاد اشتغال برای مددجویان از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد است، گفت: سه هزار و 790 طرح اشتغال با اعتبار 63 میلیون تومان در سال گذشته برای مددجویان اجرا شد.

محبی همچنین به پرداخت پنج هزار و 922 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع صندوق امداد ولایت اشاره و اظهار کرد: این تسهیلات از یک تا پنج میلیون تومان است که برای امور معیشتی، جهیزیه، تحصیل و درمان پرداخت می‌شود و جمعاً در این زمینه 17 میلیارد تومان در سال گذشته به مددجویان و اقشار نیازمند پرداخت شد.

وی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد را ارائه خدمات فرهنگی اعلام کرد و افزود: در بحث خدمات فرهنگی برنامه‌هایی از جمله آموزش خانواده، اردوهای زیارتی و سیاحتی، ارائه خدمات از طریق خوابگاه‌های دانش‌آموزی و کانون‌های فرهنگی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: