« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
طنز/ وحید حاج سعیدی
سابق بر این قدما معتقد بودند از بلا دوری طمع داری، ز مردم دور باش اما الان ظاهراً اوضاع پشت و رو شده است و باید گفت: از بلا دوری طمع داری، ز شورا دور باش! والله به خدا...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر این است که امسال خلق الله دست به دست هم دادند و جلوی ورود ورزشکار و سلبیرتی و خواننده و راننده را به شورا گرفتند تا چند نفر اهل فن و متخصص به شورا راه پیدا کنند تا با ارائه چهار تا راهکار مَشتی و تخصصی راهی برای برون رفت از مشکلات کلان شهر تهران باز شود . اما ظاهراً از این شورا هم آبی گرم نمی شود و این دوستان هم رویه آن دوستان را در پیش گرفته اند و با همان فرمان پر زور در حال حرکت هستند و به استمداد از باد و باران و گران کردن بنرین و طرح زوج و فرد و ... دلخوش کرده اند.

در آخرین شاهکار هم در مقابله با تبعات زلزله تهران، نگران کفن و دفن مردم شده اند و در جلسه علنی شورا یک عضو محترمه شورا که ظاهراً قبلاً شهردار یکی از مناطق بوده برای خلق الله سفارش 500 هزار قبر داده اند! به قول شاعر «ای آنکه فکر گور نمودی برای ما .... ما مدتی است فاتحه خویش خوانده ایم/ تاخیر مرگ ما فقرا بهر گور نیست . . . دیریست ز بی کفنی زنده ایم ما!» ملاحظه فرمودید . به قول عباس عباس فرات رسیده کار به جایی که چه عرض کنم؟! از شما پنهان نیست در این سالها که ما در خصوص کلان مسائل مملکت بیشمار راهکار عملی افاضه کردیم و مسئولین چراغ خاموش راهکار های ما را عملی کردند، یک پیام تشکر از کسی دریافت نکردیم و دریغ از یک سپاس! با این وجود این بار هم به شیوه مالوف و رسم معهود از بقچه پیشنهادی مان گره باز می کنیم و بی منت آن را در اختیار دولتمردان قرار می دهیم.  ببنید اگر چند سال دیگر این طرح در مملکت اجرا نشد گردن شکسته حقیر ... البته اگر زودتر در کشورهای خارج هم اجرا شد شما شهادت بدهید که ما اولین بار روبان این طرح را قیچی زدیم ؛ علی برکه الله... و اما طرح پیشنهادی ما «ساخت آپارتمان های قبر سر خود» است! الان بسیاری از آپارتمان ها دارای امکاناتی هستند که ما در ولایت خودمان نداریم. از لابی، کتابخانه، کافی شاپ و سیستم ضد حرق گرفته تا استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ و ... یعنی برای خودش شهری است و فقط یک شورای شهر کم دارد. پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از ازدحام در مواقع بحرانی و  به زحمت افتادن دوستان شهرداری در کفن و دفن خلق الله، پیمانکاران موظف شوند در هر آپارتمان تعدادی قبر نیز تعبیه کنند. با این شیوه هم مشکل کمبود قبر در آرامستان های شهر های بزرگ حل می شود و هم در مواقع بحرانی تابوت چه کنم چه کنم روی دوش مان نمی گذاریم! جلوی افزایش قیمت های نجومی قبر هم گرفته می شود. چه ایرادی دارد خلق الله هر هفته به جای رفتن به قبرستان جهت قرائت فاتحه و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا و ... به زیر زمین آپارتمان شان بروند و همانجا فاتحه نثار اموات کنند؟! در ضمن این فقط یک طرف قضیه است و این طرح مزایای اجتماعی دیگری هم دارد که جلوی بسیاری از بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی گرفته می شود. چرا که اگر قبر جلوی چشم یک عده از ساکنان آپارتمان باشد و یقین داشته باشند « آخرالامر ته زیر زمینیم همه» ممکن است هنگام کلاه گذاشتن سر این و آن، مال یتیم خوردن، اختلاس، دزدی از بیت المال و سایر پدرسوخته بازی های رایج کمی دست و دل شان بلرزد. البته فقط ممکن است!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایزدپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
درود برشما وقلم زیبا وشخصیت فهیم شما در دریافتن مشکلات جامعه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: