« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کهگیلویه
عدل هاشمی پور :کی عطا ؛ قصیده بلندی بود که در 90 سال سروده شد و از نخستین آموزگاران این دیار سرافراز بود که گنجینه و اثرات ماندگار « کوچ کوچ ، ممیرو ، ... » و انبوه دانش آموختگانش ، در زمره تاریخ و فرهنگ استانمان هستند .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف :متن یاداشت مهندس عدل هاشمی پور نماینده شهرستانهای کهگیلویه ؛ بهمئی ؛چرام و لنده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انا الیه راجعون»

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

پایگاه ادب و اندیشه و درخت تنومند قلم و دانش، کوچ ابدی نمود .

کی عطا طاهری « رحمه اله علیه» قریب به یک قرن در توسعه دانش و آگاهی ، خواندن و نوشتن، تحقیق و پژوهش، عمر گرانبهای خویش را صرف فرزندان کهگیلویه و بویراحمد و مشتاقان علم و ادب نمود .

آن به معبود پیوسته، مومن بود و مهربان ، صبور بود و متواضع .

اهل قلم بود و به نویسندگان و جویندگان دانش، عشق می ورزید.

کی عطا ؛ قصیده بلندی بود که در 90 سال سروده شد و از نخستین آموزگاران این دیار سرافراز بود که گنجینه و اثرات ماندگار « کوچ کوچ ، ممیرو ، ... » و انبوه دانش آموختگانش ، در زمره تاریخ و فرهنگ استانمان هستند .

اینجانب، خود را از فرزندان کی عطا میدانم و در فراقش به سوگ نشسته و هرگز بزرگ منشی، اصالت و دانایی وی را از یاد نخواهم برد .

بزرگمرد فرهنگ و ادب و هنر آسمانی شد تا جاودان بماند.

عروجش را به بیت مکرم ، فرزندان گرامی ، مردم شریف و قدردان استان  کهگیلویه و بویراحمد و دوستداران فرهنگ و هنر تسلیت عرض می نمایم .

برای روح بزرگش رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند سبحان مسئلت دارم .

                 عدل هاشمی پور

نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: