« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
 به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف ، بی‌بی حکیمه خاتون بنا به نقل قولی که در کتاب بحارالانوار و برخی دیگر از منابع آورده شده یکی از خواهران علی بن موسی الرضا و فرزند موسی کاظم است که در روستایی به همین نام در حوالی گچساران (دهستان بی‌بی‌حکیمه) بخاک سپرده شده‌است و دارای زائران فراوانی است.



در کتاب بحارالانوار او را از دختران امام رضا بشمار آورده که حضرت رضا وی را مامور آماده سازی تدارکات جهت تولد حضرت جواد کرده بود که در حین تولد او شاهد معجزه ای از حضرت جواد بوده و این معجزه را به خدمت امام رضا اطلاع میدهند و امام رضا به او خبر می دهد که چیزهای شگفت دیگری از او بعدا خواهند دید و بدین گونه امام شدن این نوزاد را در آینده، به بی بی حکیمه یادآور می شوند. راه دوگنبدان به باباکلان از بقعه بی بی حکیمه می‌گذرد.


داستان آمدن بی‌بی حکیمه خاتون به ایران به روایت ساکنان منطقه به این شرح است که بی بی حکیمه به دعوت علی بن موسی الرضا برای دیدار او به همراه «گل‌گل خاتون» و «کاکا مبارک» به ایران می‌آیند و در طی مسیر کفار یا ماموران مامون به آن‌ها حمله می‌کنند، «کاکامبارک» کشته می‌شود و «بی‌بی حکیمه» و «گل‌گل خاتون» به داخل غاری که هم اکنون زیارتگاه است پناه می‌برند.

منبع:ویکی‌پدیا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: