« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
امیر مسعود طایفه سلطانخانی
بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ مصرف دَم كرده گل يا ساقه خشک بابونه به ميزان يک استكان در روز برای درمان اختلالات گوارشی و مصرف دَم كرده گل و ساقه آن برای درمان ناراحتی های عصبی مفيد است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:بابونه بی اشتهايی را درمان می كند، برای رفع ورم روده موثر بوده و براي رفع كرم روده و معده مفيد است.

بابونه از نظر طب قديم ايران گرم و خشک است و از تقويت كننده های تلخ به حساب می آيد. اين گياه خواص درمانی بسياری دارد و درمان كننده سردرد و ميگرن است و با استفاده از آن سنگ مثانه خرد و دفع می شود.

مصرف بابونه دردهای عصبی ناحيه كمر، سردردهای يكطرفه، دردهای عصبی صورت را بهبود می بخشد ولی در اثر مصرف زياد محلول های غليظ اين گياه حالت استفراغ ايجاد می كند.



بابونه تب بر و تسكين دهنده درد است و براي تسكين دردهای عضلانی می توان از چای بابونه استفاده کرد.

براي تسكين درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به آنها چاي بابونه بدهيد و براي رفع گوش درد و سنگيني گوش، يك قطره روغن بابونه را در گوش بچكانيد.

جويدن اين گياه زخمها را التيام می بخشد و براي درمان چشم درد، بابونه را در سركه ريخته و بخور دهيد.

مصرف دَم كرده گل يا ساقه خشک بابونه به ميزان يک استكان در روز برای درمان اختلالات گوارشی و مصرف دَم كرده گل و ساقه آن برای درمان ناراحتی های عصبی مفيد است.

شستشوي سر با دَم كرده گل بابونه رويش مو را تقويت كرده و باعث جلوگيری از ريزش موی سر می شود.

مضرات خاصی براي اين گياه بيان نشده است.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین