« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
رئیس دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروها و موتورسیکلت های هنجار شکن در چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال با بیان این‌که «همه ما خادمین مردم هستیم»، افزود: بسیاری از مردم شاید دارای سرمایه‌های مالی و ملکی فراوانی باشند اما در برخی امور روزمره گره‌های کوری در زندگی دارند که بدست خادمی از خادمین مردم باز می‌شود و خادم مردم بودن دارای برکات و خیراتی است.

وی بیان کرد: مسئولیت، سختی‌های خاص خودش را دارد و ممکن است مورد بی‌مهری هم واقع شویم اما کسی که مسئولیت‌پذیرفت گاهی اوقات نیز مورد بی‌مهری واقع می‌شود.

وی با اشاره به حوزه پیشگیری در قانون اساسی خاطرنشان کرد: امر پیشگیری در قانون اساسی به عنوان رسالت قوه قضائیه تعریف شده، موضوع پیشگیری امری فرا قوه‌ای است و لازم است همه ادارات و سازمان‌ها به میدان بیایند و دعوت به خیر کنند، پیشگیری نهی از منکر و واجب الهی است مدیریت این موضوع با دستگاه قضایی و سایر متولیان کشور و مردم نیز پای کار و به صحنه بیایند. در پیشگیری اولین کار در حوزه فرهنگ است. از مدارس، دانشگاهها، رسانه ملی، فضای مجازی و روزنامه ها می توان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم کمک گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که «پیشگیری کیفری کارایی لازم و مطلوب را ندارد»، تصریح کرد: اگر پیشگیری کیفری را در دستور کار قرار دهیم توفیقی نخواهیم داشت و باید به دیگر جنبه هایی که می تواند در امر پیشگیری کمک نماید روی آورد و در حوزه فرهنگی نیاز به حضور همه متولیان فرهنگ و فرهنگ سازی است.

وی با بیان این‌که «ریشه بسیاری از جرایم در فقر و بیکاری است و اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهیم موفق خواهیم بود»، ادامه داد: باید نکات کلیدی سخنان معظم له را در دستور کار قرار داده و تولید و اشتغال را توسعه دهیم تا جرایم کاهش پیدا کرده و اقتصاد مقاومتی را تبلیغ کنیم.

وی حضور ریش سفیدان در ایلات و طوایف استان را موجب خیر و برکت دانست و اظهارکرد: بزرگان و ریش سفیدان پتانسیل و ظرفیت خوبی برای پیشگیری است. بزرگان و ریش سفیدان با کار پیشگیری از جرم می‌توانند جلوی ورود بسیاری از پرونده ها را به دستگاه قضایی بگیرند.

مزارعی با اشاره به نزدیک شدن سال نو و ورود مسافران و گردشگران به استان تاکید کرد: لازم است شهردار محترم یاسوج و دیگر شهرهای استان، نظافت و مبلمان شهری را برای ایام تعطیلات نوروز در دستور کار قرار داده و نسبت به ساماندهی کودکان کار و تکدی گری خیابانی توسط سازمان بهزیستی و شهرداری و دیگر اعضاء همکاری کنند و هر چه سریعتر از تکدیگری افراد بیگانه در استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به این‌که «در حوزه منابع طبیعی، حفظ طبیعت و محیط زیست کارهای خوبی انجام شده است»، گفت: در ایام نوروز با فعال تر شدن گشت های منابع طبیعی و محیط زیست از تصرف، تخریب حاشیه رودخانه ها، اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری شود.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی استان در ایجاد امنیت افزود: نیروی انتظامی سربازان خط مقدم امنیت و آرامش جامعه اند.

مزارعی در خصوص چهارشنبه سوری نیز اضافه کرد: خودروها و موتورسیکلت هایی که با حرکات نامتعارف، آلودگی صوتی، توزیع مواد آتش زا به منظور چهارشنبه سوری در سطح شهر اقدام کنند و یا فاقد پلاک باشند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین