« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۳۸۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
شعر
استاد محمدرضا جعفری ، شاعر و نویسنده یِ کشورمان با ارسالی شعری با خانواده جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ابراز همدردی کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:استاد محمدرضا جعفری ، شاعر و نویسنده یِ کشورمان با ارسالی شعری با خانواده جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ابراز همدردی کرد:



باید از کوه سُخن گفت ولی
با دنا هیچ نگفت !
تا بداند که چرا اینگونه
داغ ها بر دلِ ما بنهاده !

باید از برف سخن گفت ولی
با زمستانِ پُر از آه و بلا هیچ نگفت !

باید از باران گفت
باید از سیطره یِ طوفان گفت
باید از حسرتِ مردان و زنان
با نسیم و نفسِ بُستان گفت !
تا بدانند که ما غمناکیم
و برایِ دلِ خود می خوانیم ،
و کنون با کمری بشکسته
همگی منتظرِ بویِ خُوشِ گل هائیم !
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
خدا صبر بده
خیلی غمناک
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
سوره بقره آیه ۴۵ : وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ
( و طلب یارى کنید از خدا به صبر کردن در مصائب (بعضى گفته ‏اند: مراد، روزه، و صبر در تشنگى و گرسنگى آن است) و طلب یارى کنید و مساعدت خواهید در رستگارى دنیا و آخرت از خدا، به نمازگزاران البته نماز، سنگین و گران است مگر بر کسانى که حال خضوع و ذلت به درگاه خدا دارند، که ایشان از نماز، سنگینى نبینند و بلکه لذت برند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
درود شاعر و سایت وزین شما
عادلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
باید از کوه سُخن گفت ولی
با دنا هیچ نگفت !
تا بداند که چرا اینگونه
داغ ها بر دلِ ما بنهاده !

....................
حرف دلم را این شاعر عزیز گفت
من از بازماندگان هستم که دیگر به دنا نگاه هم نمی کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
ای خدا
ای خدا
ای خدا
صبر به پدران ومادران انها بده
گرمابی نماینده نیشابور هستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
ضمن سلام به خدمت استاد جعفری و مسئولین محترم سایت رودکوف
گرچه تاکنون ضعف‌هایی در عملکرد وزارت راه مشهود بود اما نمایندگان به این اجماع نرسیده بودند که مشکل، مدیریت آقای آخوندی است اما با سانحه هوایی اخیر و جان باختن 66 نفر از هموطنان‌مان، این اجماع حاصل شد و نمایندگان ملت به طور جدی پیگیر این بحث هستند.
مهندس جیرفتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
باسلام
شما اصحاب رسانه به اطلاع مردم برسانید که نقص فنی هواپیمایی ATR کاملا شایعه است و علت سانحه شرایط جوی و منطقه نامناسب فرودگاه یاسوج است.متاسفانه فرودگاه یاسوج در رشته کوه‌های دنا احاطه شده است و همین موضوع باعث شده فرود هواپیماها بسیار سخت باشد و به طور قطع در شرایط جوی نامناسب امکان سانحه‌های هوایی در این منطقه وجود دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
الله اکبر
ماسیی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
سلام ای پیکرهای مانده در زیر برف های دنا
دنا دبگر با تو قهرم
دنا دبگه نگاهت هم نمی کنم
موذنی از یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
دنا بردی و مون هم عقل و هم هوش
هنی هم سی تو دل مون ایزنه جوش
شص و شیش آدم آوردن پنا وت
یه شهری نه زدی کردی سیه پوش؟

دنا جونی تو دونی وت نیومه
نشون سر ای نشونی وت نیومه
غضب کردی ومون من عیش بارون
ذری نامهربونی وت نیوم
علوی فرماندار کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران یاسوج و جان باختن ده‌ها تن از جگرگوشه‌های این مرز و بوم را به تمامی ملت ایران خصوصا قوم بزرگ لر و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده داغ دار عزیزان سفر کرده تسلیت می‌گویم
رضائی هستم از کمیسیون عمران مجلس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
باسلام
لطفا شما که همه ی نظرات ر منعکس می کنید این را هم منعکس کنید که دلایل فنی یا مسن بودن هواپیما یا شرایط جوی و خطای دید خلبان از جمله فرضیات سقوط هواپیماست اما تا پیدا نشدن جعبه سیاه و بررسی دقیق اطلاعات آن نمی‌توان اجازه پرواز هواپیماهای ای تی آر قدیمی را داد.

رضائی هستم از کمیسیون عمران مجلس
روایت یک خبرنگار ( مصطفائی ) در عرصه ی این بلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
پس از سقوط هواپیما، ‌عکس پسربچه‌ای در فضای مجازی پر شد که زیر آن نوشته شده بود: «ایلیا دانشی، کوچک‌ترین مسافر هواپیما.» ایلیا پسر عبدالهادی دانشی، پزشک و متخصص مغز و اعصاب اهل کهگیلویه و بویر احمد بود که خیلی‌ها او را به اسم پزشک خیر و کسی که بیماران فقیر را رایگان درمان می‌کرد، می‌شناسند. در این حادثه 3عضو خانواده پزشک خیر جانشان را از دست دادند و قربانی سرنوشتی باورنکردنی شدند.

«انگار همه‌‌چیز دست به‌دست هم داد تا خانواده دکتر پروازشان آسمانی شود.» این را یکی از آشنایان دکتر دانشی می‌گوید. زن جوان توضیح می‌دهد: نرگس خوبانی همسر آقای دکتر بود. ‌ما سال‌هاست همدیگر را می‌شناختیم. نرگس مهندسی پزشکی خوانده بود اما به‌خاطر بچه‌هایش خانه‌داری را انتخاب کرد. چهارشنبه هفته گذشته نرگس به من گفت که ایلیا پسرش اصرار دارد جشن تولد امسالش را در خانه پدربزرگ و مادربزرگش(پدرومادر نرگس) در یاسوج بگیرند. آنها 2پسر داشتند؛ سیدطاها متولد81 و سیدایلیا متولد84. پنجشنبه سوم اسفند تولد ایلیا بود. آن روز من و نرگس با موبایلمان وارد سایت شدیم و پروازها را چک کردیم. معمولا خانواده دکتر با هواپیما به شیراز می‌رفتند و از آنجا راهی یاسوج می‌شدند اما این‌بار بچه‌هایش اصرار داشتند که مستقیم برای یاسوج بلیت بگیرند. می‌گفتند حوصله ندارند از شیراز تا یاسوج را با ماشین بروند. ما برای صبح دوشنبه(یک روز قبل از حادثه) بلیت گرفتیم اما وقتی هواشناسی را چک کردیم دیدیم یاسوج هوای نامساعدی دارد. نرگس گفت به‌خاطر بدی هوا، دوشنبه را کنسل کنیم و یک روز جلوتر بگیریم یعنی یکشنبه، که ای‌کاش هرگز کنسل نمی‌کردند و همان روز دوشنبه می‌رفتند
ملائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
باسلام
و ابراز همدردی
سرنشینان هواپیمای تهران - یاسوج، هرکدام سرنوشت عجیبی داشتند. یکی از آنها محمود بهشتی هفتادور پرسنل امنیت پرواز بود. او متولد سال65 و لیسانس روابط عمومی بود و از 18سالگی در قسمت امنیت پرواز کار می‌کرد. خواهر محمود با گریه سرنوشت عجیب برادرش را بازگو می‌کند و به همشهری می‌گوید: قرار بود یکشنبه برادرم سوار هیچ هواپیمایی نشود و پیش مادرم برود اما لحظه آخر به جای همکارش راهی سفر مرگ شد. او می‌گوید: پدرم 40روز پیش فوت شد و مادرم سکته کرده بود. ما بچه‌ها قرار گذاشته بودیم هر روز یک نفر پیش مادرمان باشد. دلمان نمی‌آمد او را تنها بگذاریم. یکشنبه هم قرار بود برادرم پیش مادرم باشد. برای همین، شنبه ظهر سرکار رفت و گفت هر پروازی که یکشنبه باشد را کنسل می‌کند. وی ادامه می‌دهد: 5صبح یکشنبه با او تلفنی صحبت کردم و به من گفت یک پرواز به او خورده و تا 9 برمی‌گردد. اما گویا لحظه آخر از او خواسته‌اند که به جای آن سوار هواپیمای تهران - یاسوج شود. برادرم این‌بار به همسرش زنگ زده و از او خواسته تا پیش مادرمان برود. به او گفته که جای همکارش سوار این هواپیما می‌شود و تا ساعت یک ظهر به تهران برمی‌گردد. این آخرین تماس او با همسرش بود. او پرواز کرد و پیش پدرمان که به‌شدت به او وابستگی داشت، رفت و ما امروز هم به عزای پدرمان نشستیم و هم برادرمان. در این سال‌ها مدام برادرم به سفر داخلی و خارجی می‌رفت. پیش آمده بود که حادثه رخ بدهد اما فکرش را نمی‌کردیم که در نهایت، جانش را پای کارش می‌گذارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
خداوند به بازماندگان صبر دهد
کاپیتان مهدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
سلام

بنده خلبان هستم و اطلاعات جامعی به طبع شغلم در مورد هوانوردی دارم. از این که میبینم خیلی از همونام نظرات غیر کارشناسی میدن خیلی ناراحت میشم. دوستان خواهش میکنم در مورد چیزی که شناخت کامل در موردش ندارید نظر ندید. خود منم هیچوقت نمیتونم در مورد همه ی هواپیماها اظهار نظر کنم.

جالبه که بررسی سانحه و فهمیدن علت حادثه گاهی اوقات تا یک سال و با زحمت کارشناسان طول میکشه بعد برخی از عزیزان تو سه ساعت بعد سقوط اونم از راه دور و دیدن عکسش تو اینترنت میفهمن دلیل سقوطش چی بوده!

- اینکه هواپیمایی قدیمی یا نو حساب میشه و قابل پرواز هست یا نه رو قوانین هوانوردی تعیین میکنه نه سن و سال. ماشین نیست که بگیم ده ساله دویده دویست هزارتا رفته پس بدرد نمیخوره یا 1 سال از تولیدش میگذره پس نو هست.

-در مورد وضعیت بد آب و هوایی هم لازمه که بگم با چک کردن کد METAR، TAFOR هواشناسی میفهمیم که هوا خیلی بد نبوده که این بد بودن هوا هم تعریف و لیمیت خاص خودش رو برای باد و دما و بارون و... داره.

-دوستان لندینگ و تیک آف بد نشونه ایراد داشتن هواپیما نیست که بعضیا میگن از روی لندینگش معلوم بود هواپیمای بدیه!

- عزیزان این رو بدونید که بحث های سیاسی هیچ ارتباطی با صحت و سلامت یک پرواز ندارند. همه چیز پرواز طبق قانون مصوب بین المللی ICAO باید انجام بشه مگر در شرایط خاص که اونم از قبل تعیین شده.

- دوستان بعضیا میگن هواپیمای ملخی کلا بده و نباید ازشون استفاه بشه هیچ دلیلی منطقی وجود نداره که ما این حرفو بزنیم. هواپیماهای آموزشی CIVIL، پرنده های آموزشی ارتش و سپاه و ناجا، پرنده های گشت زنی و تفریحی، خیلی از پهبادها و ... همشون ملخی هستند.
علیزادگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
در سالی که هواپیمای توپولف با سفید کوه در نزدیکی فروگاه خرم آباد برخورد کرد، قرار بود تجهیزات راداری به همه فرودگاه ها بدن اما بعد از تقریبا 15 سال اتفاق خوبی نیفتاده. فقط تنها راهش اینه که مردم هواپیما سواری را تحریم کنند
شاطرنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاعات زیاد, نزدیک به کوههای بلند ایران مثل دماوند و دنا نیست.
و اصلا نباید از این هواپیمای بر فراز کوههای بلند ایران استفاده کرد, زیرا یخ زدگی عامل بسیار مهمی برای سقوط این هواپیماست.
کاربرد این هواپیما برای دشت و جاهای هموار و کم ارتفاع است.
قادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
خداوند به بازماندگان صبر بر اين مصيبت عطا فرمايد...... اميد وارم شركت هاي هواپيمايي در آستانه سال نو و شروع مسافرت ها ، حساسيت و دقت خود را در خصوص ايمني پروازها براي كاهش اضطراب مسافران هوايي، از طريق رسانه ملي مكررا به اطلاع مردم عزيز كشور برسانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
متاسفانه ایرانیها هنوز یاد نگرفته اند که باید در هنگام پرواز و در طول پرواز تلفن موبایل خود را خاموش نگه دارند. من خودم چندین بار مشاهده کرده ام که موبایل مسافران ایرانی در طول پرواز روشنه.لطفا تحقیق شود که آیا این حوادث رابطه ای با روشن بودن تلفن همراه مسافران دارد یا نه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
هر چند جان باختن حتی یک نفر از هموطنانمان بر اثر سوانح این چنینی بسیار غم انگیز است اما این موضوع در مقایسه با تعداد تلفات جانی ناشی از صنعت حمل و نقل جاده‌ای بسیار غیر قابل قیاس است.
تولائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
در ایران براساس آماری که موجود است از نخستین سانحه هوایی در سال ۱۲۹۲ تاکنون یعنی در ۱۰۰ سال اخیر، ۲ هزار و ۱۳۴ نفر در سوانح هوایی کشته شده‌اند که ۹۷۷ نفر با هواپیمای مسافربری، ۸۶۷ نفر در سقوط هواپیما و بالگردهای نظامی و انتظامی و ۲۹۰ نفر سرنشین ناوهای جنگی بوده‌اند.

بنابر یک تحقیق، دلیل اصلی ۵۰ درصد از سوانح هوایی منجر به مرگ، "خطای خلبان" است
دریابانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
آقاجون ختم کلام به یک کلام :

وقتی هواشناسی اعلام می‌کند که شرایط جوی مساعد نیست نباید هیچ پروازی صورت بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
هواپیمای مذکور برای مدتی به علت تعمیرات اساسی مورد نظر زمین‌گیر شده بود.
در کشور ما به علت تحریم‌ها ،قطعات مورد نیاز صنعت هوایی به منظور تعمیرات اساسی و ...هواپیماها با تاخیر به دستمان می‌رسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
یا خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
ای داد و ای بیداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
باید سوخت و ساخت
خیلی درد سنگینیه
خیلی سخته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
ای دل .......دنیا همینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
با صبر می شود ایستاد

مرحبا به استاد جعفری که همواره برای رضای خدا زیباترین شعر را می سرایند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
ای دنا چرا ابن کار را کردی
کاش قامتت کوتاهتر بود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین