« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
ایران
در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ای تی آر 72 در کوه های دنا ، هیاتی از کشور فرانسه برای بررسی علت این سانحه به کهگیلویه و بویر احمد اعزام شدند
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ای تی آر 72 متعلق به شرکت آسمان در کوه های دنا در مرز بین استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد ، هیاتی از کشور فرانسه برای بررسی علت این سانحه به ایران و محل سقوط هواپیما در شهرستان سمیرم سفر کرد.

هواپیمای آی تی آر ساخت یک شرکت فرانسوی ایتالیایی است.

عضو هیأت کوهنوردی سمیرم اصفهان که این گروه را همراهی می کرد عصر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای این گروه در کمپ امدادگران در نزدیکترین محل به سانحه هوایی، بالاتر از چشمه نِوِل روستای دنگِزلو مستقر شدند و از نزدیک به بررسی سانحه پرداختند.

مهراب صابری افزود: این گروه همچنین درصدد صعود به ارتفاعات محل سقوط هواپیما برآمدند که شرایط جوی مانع از تحقق این تصمیم شد و متخصصان شرکت فرانسوی در محل کمپ امدادگران در نزدیک ترین مکان به محل حادثه حاضر شدند.

وی گفت :این کارشناسان بعد از اینکه بررسی هایشان در ضلع شمالی محل سقوط (کوه دنا) خاتمه یافت، کارگاه آموزشی با حضور امدادگران خبره جمعیت هلال احمر برگزار کردند تا آموزش های لازم برای جست و جوی جعبه سیاه هواپیما و دیگر مسائل مرتبط با آن را ارائه دهند.

وی گفت: آموزش های تخصصی با توجه به نقطه زنی های انجام شده از محل سانحه هوایی و جعبه سیاه هواپیما در این کلاس ارائه شد.

صابری با بیان اینکه گروه متخصصان فرانسوی بعد از حضور در ضلع شمالی دنا عازم کمپ مدیریت بحران در منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد شدند، اظهار کرد: این گروه با عبور از گردنه بیژن برنامه های کاری و تخصصی خود را در ضلع جنوبی دنا(سی سخت ) دنبال کرده و آنجا نیز آموزش هایی را ارائه خواهند کرد.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما به دلیلی نا معلوم قبل از رسیدن به مقصد در کوه های دنا در شهرستان سمیرم سقوط کرد.

امداد گران پس از یافتن لاشه هواپیما در پی یافتن و انتقال پیکر سرنشینان این هواپیما و نیز جعبه سیاه آن هستند اما شرایط نامساعد جوی در منطقه مانع از ادامه فعالیت آنان شده است.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: