« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
آوای رودکوف بررسی کرد:
روغن گردو خوراکی است و به دلیل قیمت بالایی که دارد، به طور کلی کم‌تر از روغن‌های دیگر در پخت و پز مواد غذایی استفاده می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:روغن گردو خوراکی است و به دلیل قیمت بالایی که دارد، به طور کلی کم‌تر از روغن‌های دیگر در پخت و پز مواد غذایی استفاده می‌شود. این روغن رنگ روشن و عطر و طعم ملایمی دارد، و دارای خواص مغزها است.

اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در روغن گردو به مغز کمک می کند

استاد گروه علوم و صنايع غذايی، دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهارکرد: اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در روغن گردو به مغز برای انتقال سیگنال و بهبود توانایی حفظ کردن، کمک می‌کنند. این اسیدهای چرب روی توانایی فکر کردن و یادگیری هم تاثیر مثبت دارند. مغز به طور مداوم به اسید چرب امگا-۳ نیاز دارد.

صُدیف آزادمرد خاطرنشان کرد: روغن گردو غیراشیاع تر از روغن بادام است.

وی ادامه داد: چربی‌های اشباع نشده‌ موجود در روغن‌ گردو به کنترل سطح قند خون و به بدن برای واکنش نسبت به انسولین کمک می‌کنند.

آرادمرد روغن گردو را منبع خوبی از امگا-3 دانست و بیان کرد: روغن گردو یک منبع خوب از امگا-3 است و به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز از نقش مصرف روغن گردو در پیشگری از بیماری قلبی یادآور شد: انعطاف‌پذیری عروق خونی با مصرف روغن گردو منجر به پیشگیری از بیماری قلبی خواهد شد.



وی افزود: مصرف روغن گردو کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را درپی می شود.

آزادمرد بااشاره به میزان پروتئین موجود در گردو تاکید کرد: هر 100 گرم گردو حاوی 4/14 گرم پروتئین است که این پروتئین دارای کیفیت خوبی است و به آسانی نیز هضم می شود.

مصرف منظم روغن گردو کلسترول بد را کاهش خواهد داد

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: افزودن روغن گردو به برنامه غذایی روزانه تان به شما کمک خواهد کرد تا تعادل بدنی نرمالی بدست بیاورید. مصرف منظم روغن گردو کلسترول بد را کاهش خواهد داد، به علاوه، هم گردو و هم روغن گردو حاوی آنتی اکسیدان های ضروری هستند.

جواد حصاری خاطرنشان کرد: روغن گردو منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا3- 6 و 9 است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.

وی ادامه داد: مصرف روغن گردو منجر به افزایش عملکرد رگ های خونی و حذف کلسترول اضافی از بدن می شود.

حصاری بااشاره به زیاد بودن کالری در گردو بیان کرد: کالری گردو زیاد است. حدود ۶۵۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم گردو وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن گردو پوست را مرطوب کرده و خشکی آن را رفع می کند.

وی گردو را منبعی عنی از فیبر دانست و افزود: گردو منبع غنی از فیبر است به طوری که در هر 100 گرم گردو حدود 7/9 گرم فیبر وجود دارد.

حصاری تاکید کرد: روغن گردو موجب کاهش درد، بهبود جریان گردش خون و انعطاف‌پذیری بیشتر مفاصل و استخوان‌ها می‌شود.

براساس این گزارش، مصرف روغن گردو موجب کاهش چریی و کلسترول خون شده و در تامین امگا- 3 مورد نیاز بدن نقش بسزایی دارد.

کهگیلویه و
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: