« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
آوای رودکوف گزارش می دهد:
روغن سیاه دانه روغنی است که به راحتی از طریق فشرده سازی سیاه دانه بدست می آید.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی: روغن سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی است. فواید این روغن شامل حذف باکتری های مضر تا تولید دوباره سلول ها و بافت بدن می شود. روغن سیاه دانه اغلب از سیاه دانه بدست می آید و بومی آسیا است. برای درمان اختلالات زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. بیماران سرطانی از این روغن می توانند استفاده کنند. در این مطلب به بررسی کامل خواص روغن سیاه دانه خواهیم پرداخت.

روغن سیاه دانه روغنی است که به راحتی از طریق فشرده سازی سیاه دانه بدست می آید.

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود. سیاه دانه هم به صورت دانه های طبیعی در دسترس است و هم به صورت روغن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سیاه دانه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است؛ به همین دلیل باعث تقویت بدن شده و مانع از کاهش انرژی می شود.

مواد معدنی موجود در سیاه دانه در درمان بیماری های قلبی مفید است

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

جواد حصاری بااشاره به اسیدهای چرب ضروری موجود در سیاه دانه خاطرنشان کرد: اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

وی ادامه داد: سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

حصاری بیان کرد: خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

حصاری از مضرات مصرف سیاهدانه گفت و اظهار داشت: زیاده روی در مصرف آن عوارض گوناگون پوستی و گوارشی ایجاد می کند. اسراف در خوردن سیاه دانه در گرم مزاجان، موجب ورم و دردهای گلو و گرفتگی هایی می شود. از این جهت، گرم مزاجان باید در سرکه بخیسانند و سپس بخورند.

وی افزود: چکاندن روغن در بینی گرفتگی بینی را باز می کند و در فلج عصب صورتی موثر است.


حصاری مصرف دوسین را برای درمان اضطراب تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

روغن سیاه دانه کلسترول خون را در بدن کاهش می‌دهد

استاد گروه علوم و صنايع غذايی، دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: روغن سیاه دانه حاوی امگا ۶ و امگا ۹ است که قابلیت ارتجاعی سلول‌های رگ‌های خونی را افزایش می‌دهند، از فشار شریانی پیشگیری می‌کنند، و سطوح قند و کلسترول خون را در بدن کاهش می‌دهند.

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

صُدیف آزادمرد خاطرنشان کرد: مواد شیمیایی گیاهی موجود در روغن سیاه دانه دارای اثرات ضد چاقی هستند. خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه به کاهش وزن و درمان چاقی مفرط کمک می‌کنند. به علاوه، استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش اشتها، دفع سموم از بدن، تنظیم سطوح گلوکز خون، و تنظیم تری‌گلیسرید می‌شود.

وی ادامه داد: روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آرادمرد از نحوه مصرف روغن سیاه دانه گفت و بیان کرد: به منظور استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان اکثر امراض بدن، فقط کافی است روزانه یک قاشق چای خوری از روغن سیاه دانه را در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن سیاه دانه در مبارزه علیه انواع بسیاری از عفونت‌ها به بدن‌تان کمک می‌کند؛ زیرا این روغن می‌تواند دستگاه ایمنی‌ بدن‌تان را تقویت نماید. روغن سیاه دانه یکی از قدرتمندترین درمان‌های طبیعی برای عفونت‌های بدن، از نوک سر تا نوک پا، به شمار می‌رود.

وی افزود: برای تقویت موی سر می توانید روغن سیاه دانه اصل وخالص را روزانه به موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید و باید در نظر داشت که به پیاز مو روغن و نه سطحی برخورد کند.

آزادمرد استفاده از روغن سیاه دانه در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: استفاده از روغن سیاه دانه به درمان دندان درد، سر درد، گرفتگی بینی، مشکلات گوارشی و روده‌ای، آنفولانزا و سرماخوردگی، دیابت، آلرژی‌ها(حساسیت‌ها) و مشکلات پوست و مو کمک می‌کند.

براساس این گزارش، از آن جایی که سیاهدانه دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار است، یکی از گیاهان بسیار مفید برای سلامتی به شمار می آید، تا جایی که تقریبا در بهبود و درمان هر بیماری موثر است. علاوه بر آنتی اکسیدان های ضروری مختلف این گیاه سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. روغن سیاهدانه دارای خواص بی شماری است و در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. یکی از مهم ترین خواص روغن سیاهدانه خواص روغن سیاهدانه تنظیم و کاهش قندخون است. از این رو یکی از داروهای گیاهی موثر جهت درمان بیماری دیابت محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: