« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
علمی پزشکی
پنیرک حاوی ویتامین‌های a , b , c ، ضد سرفه، مرهم سینه ،دارای خاصیت مسهلی و برای تنبلی روده‌ها مفید است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ در ایران ۸۰۰۰ گونه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی گیاهی وجود دارد که ۲۳۰۰ نوع آن جز گیاهان دارویی هستند و در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد این تنوع گیاهان دارویی وجود دارد.گیاهان دارویی نقش مهمی در درمان بیماری‌ها دارند و اکثر این گیاهان در یکی از اندام‌های خود ماده‌‌ای دارند که به بهبود و تسکین دردهای ما کمک می‌کنند.

گیاه پنیرک که نام محلی آن توله است گیاهی است خودرو با ارتفاع ۶۰ سانتی متر که ریشه‌های سفید رنگی دارد و ساقه آن استوانه‌ای شکل و صاف، برگ‌های آن بزرگ و گل‌های آن به رنگ بنفش و دارای رگ‌های تیره است، گل‌های پنیرک بعد از خشک شدن به رنگ آبی در می‌آیند  و در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایطی خوبی برای رشد دارد.

پنیرک حاوی ویتامین های a , b , c ، ضد سرفه، مرهم سینه، دارای خاصیت مسهلی و برای تنبلی روده‌ها مفید است و دمنوش پنیرک برای سرفه‌های شدید موثر واقع می‌شود و برگ و ریشه‌ی پنیرک ورم گوش را التیام می‌بخشد اگر در طی سفر خود با زنبور گزیدگی مواجهه شدید مقداری پنیرک روی آن بگذارید.

 

منبع:فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: