« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:
بیش از 50 درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از این تعداد 42 درصد به خاطر فوت سرپرست و باقی به دلیل طلاق، متراکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت حمایت هستند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه28هزار خانوار از جمعیت استان، تحت پوشش این نهاد است، گفت: 15 هزار و 476 خانوار یعنی بیش از 50 درصد از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از این تعداد 42 درصد به خاطر فوت سرپرست و باقی به دلیل طلاق، متراکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرست تحت حمایت هستند.


وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش با اجرای طرحهای خودكفايي و اشتغال زایی در رأس برنامه‎هاي کمیته امداد قرار دارد، افزود: 194 طرح اشتغال زایی و خودکفایی با اعتبار سه میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در 9 ماهه سال جاری اجرا شد.

محبی همچنین به پرداخت تسهیلات به 77 نفر از عضای خانواده مددجوی برخوردار از خدمات امداد(دختران در سن کار) با مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان اشاره و بیان کرد: 161 مورد تسهیلات به مددجویان واجد شرایط دریافت کلیه خدمات امداد که پشت نوبت تحت حمایتی هستند با مبلغ دو میلیارد و 257 میلیون تومان و 17 مورد تسهیلات با اعتبار 175 میلیون تومان نیز به نوعروسان تحت حمایت دارای همسر بیکار پرداخت شد.

وی برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد دانست و اظهار کرد: در این زمینه هزار نفر از زنان و دختران تحت حمایت از دوره های آموزشی از جمله مهارت آموزی، توسعه و پایدارسازی مشاغل، کارآفرینی و مهارت حرفه آموزی دانش آموزان بهره مند شدند.

محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار خدماتی مانند اجاره مسکن، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی و... ارائه می‌کند، گفت: در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به زنان سرپرست خانوار هزار و 522 مادر و دختر به مشهد مقدس، 324 نفر به کربلای معلی و 400 دانش آموز دختر به اردوی آموزشی شیراز در 9 ماهه سال جاری اعزام شدند و هزار و 600 نفر از مددجویان زن تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت حمایت را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد و افزود: در این زمینه هزار و 70 مورد جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری پرداخت شده، ضمن اینکه بسته‌های تشویقی نیز برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده ارائه شده است.

محبی به خدمات عمرانی انجام شده برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: 400 مورد تعمیرات، 75 مورد احداث مسکن روستایی، 70 مورد احداث و خرید مسکن شهری و 50 مورد احداث سرویس بهداشتی از مهمترین خدمات عمرانی انجام شده برای زنان سرپرست خانوار در سال جاری است.

وی در ادامه بهره مندی 790 زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی و 978 خانوار از بیمه روستائیان و عشایر را از دیگر خدمات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.

محبی در پایان خواستار همکاری امور بانوان استانداری درخصوص مسائل مربوط به بانوان تحت حمایت کمیته امداد شد.

آذرصفایی نیا سرپرست امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: همه ما باور داریم که کار در کمیته امداد با انگیزه خدایی است و کاری که در آن نیت درست باشد تأثیرگذارتر است.

وی در خصوص همکاری با کمیته امداد قول مساعد داد و افزود: امید است که همکاری ها مستدام باشد و بتوانیم با تعامل و همکاری گوشه ای از مشکلات جامعه هدف کمیته امداد به خصوص زنان تحت حمایت را رفع کنیم.

در ادامه این نشست معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، مدیر امور فرهنگی و کارشناس امور بانوان این نهاد به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تقویت راهکارهای های همکاری مؤثر پرداختند .



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: