« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
در ۹ماهه سال جاری؛
۴۲۷ خدمت حقوقی ازجمله پرونده کیفری، حقوقی، دادخواست، شکوائیه، دفاعیه و ... در ۹ ماهه سال جاری به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، جهانبخش شمس‌الدینی، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های تحت حمایت و توجه به جایگاه حقوقی آنان، یکی از برنامه‌های کمیته امداد به منظور توانمندسازی خانواده‌ها است.


وی با بیان اینکه ۴۲۷ خدمت حقوقی در ۹ ماهه سال جاری به مددجویان ارائه شد، افزود: ۶۹ پرونده مددجویی و سازمانی شامل ۶۴ مورد حقوقی و ۵مورد کیفری با تأکید بر توانمندسازی جامعه هدف در امور حقوقی امسال برای مددجویان انجام شد.

شمس‌الدینی با بیان اینکه هدف از ارائه خدمات حقوقی به مددجویان، ارتقاء سطح آگاهی مددجویان جهت دسترسی به احقاق حقوق آنهاست، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی، آموزش‌های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت و تلاش جهت ایجاد روحیه نیکوکاری در جامعه از جمله مواردی است که در رأس برنامه‌های حقوقی این نهاد قرار دارد.

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های این حوزه برشمرد و گفت: ۱۵۸ مورد خدمات مشاوره‌ای حقوقی در خصوص مسائل خانوادگی مددجویان از جمله مهریه، نفقه زوجه، طلاق و طلاق توافقی، حضانت و نگهداری طفل و پرداخت نفقه اولاد و الزام به تمکین زوجه برای مددجویان انجام شد.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تنظیم ۱۴ لایحه دفاعیه، بررسی و تنظیم ۱۱۲ قرارداد و شرکت در ۷۴ جلسه از دیگر برنامه‌های حوزه حقوقی برای مددجویان در ۹ ماهه سال جاری است.

شمس‌الدینی با بیان اینکه ۳۳ وکیل نیکوکار با کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد همکاری دارند، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه ، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، از سوی این نهاد به کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی با یادآوری امضای تفاهم نامه همکاری بین مدیرکل کمیته امداد و معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان، گفت: این تفاهم نامه درخصوص مشاوره و معاضدت حقوقی به مددجویان تحت حمایت و آموزش مسائل حقوقی به مددجویان و همچنین کارکنان کمیته امداد استان بسته شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین