« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
سیاسی
در يک حکومت مردمسالار همايش، تجمع و تظاهرات مردمان اشکالي ندارد و دليل عصيان تلقي نمي‌شود و عادي و متعارف است و دليل مردمي بودن تلقي مي‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: در تمام کشورهاي جهان هنگامي که دولت اعمال گراني مي‌کند و ماليات‌ها را افزايش مي‌دهد و مردم را در تنگناي اقتصادي ولو بر حسب ضرورت و لاعلاجي مي‌گذارد، همايش‌ها و تجمعات و اعتراضاتي انجام مي‌شود و نمايندگاني از اقشار مختلف مردم از سوي خود آنان برگزيده مي‌شود، دولت نيز نمايندگاني تعيين مي‌کند و به گفت‌وگو مي‌نشينند و قضايا دوستانه و به صورت مرضي‌الطرفين حل مي‌شود.
 
در يک حکومت مردمسالار همايش، تجمع و تظاهرات مردمان اشکالي ندارد و دليل عصيان تلقي نمي‌شود و عادي و متعارف است و دليل مردمي بودن تلقي مي‌شود. وزارت کشور مرتباً مي‌گويد اجتماعات بدون مجوز غيرقانوني است، ولي آيا يک نمونه اجتماعي که به علت انتقاد از مصوبات شاق و غير قابل اجرا تشکيل شود و اين وزارتخانه با آن موافقت کند و مجوز داده باشد،‌ مي‌تواند ارائه دهد. در سالي که به آلمان رفته بودم خلبانان لوفت‌هانزا هواپيمايي معظم آلماني که تأسيس آن به سال هاي دهه 1930 مي‌رسد، اعتصاب کرده بودند و خواست آنان افزايش دستمزد بود. دولت از ايشان خواست نمايندگان خود را تعيين کنند. جلساتي برقرار شد و طرفين به يک توافق نسبي رسيدند و پرواز بيش از 900 فروند هواپيما از نو آغاز شد.

بعضي از کار‌به‌دستان دولتي‌ ما ميل دارند هياهوي بيهوده ايجاد کنند. من طي مقالات اخيرم در اين روزنامه و جاهايي که در آنها قلم مي‌زنم، پيش‌بيني کرده‌بودم چون اولياي امور دولت و وزارتخانه‌ها از تاريخ و علوم اجتماعي ايران بي‌خبرند با ندانم‌کاري‌هاي خود و مصوبات آمرانه باعث نارضايتي طبقات کم‌درآمد و حقوق‌بگير و حتي پيشه‌وران و اصناف خواهند شد.
گران‌کردن‌هاي پي‌درپي بهاي نان که خودشان هم زود فهميدند و عجالتاً آن را به بعد موکول کردند، (خدا پدر نانوايان را بيامرزد که مردم‌شناس‌تر از دولت هستند و چندان اصرار نکردند)، طرح افزايش 50 درصدي قيمت بنزين هزار تومان، هزار و 500 تومان و همينطور به قول خود اصلاح و تصحيح ساير قيمت‌هاي مربوط به حامل‌هاي انرژي، سه برابرکردن عوارض خروج از کشور، وعده شيرين افزايش بهاي آب و برق، بي‌اعتنايي به دستورالعمل ديوان عدالت اداري در خصوص حذف بهاي آبونمان مخابرات، وارد کردن انواع فشارهاي مالي به مردمي که در مضيقه معيشتي هستند، بي‌اعتنايي طولاني به اجتماع مالباختگان تعاوني‌هاي به اصطلاح اعتباري که عاقبت رهبري نظام ناچار شدند وارد ماجرا شوند و هيئتي را مأمور رسيدگي به دعاوي حقه مردم بکنند، گره مشکلي را که مي‌شد با تدبير سرانگشت حل شود، آنقدر بزرگ کردند که بايد با دندان باز شود و ان‌شاءالله باز مي‌شود. آقاي ولي‌الله سيف ماه‌هاست صداي اعتراض مردم را مي‌شنود، اما به روي مبارک خود نمي‌آورد.

وزير کشور به شهرداري‌ها بخشنامه نمي‌کند که زنان و مردان دستفروش را کتک نزنيد، بلکه مانند شهرداري تهران در سال گذشته که دستفروشان را در خيابان سي‌تير متمرکز کرد و برايشان دکه و نيمکت چيد که من ديده‌ام توريست‌هاي خارجي هم آنجا مي‌نشينند و غذاي ايراني و فرنگي تناول مي‌کنند، جاهايي براي استقرار دستفروشان تعيين کنند و به آنها ياري دهند مانند ميليون‌ها دستفروش در کشورهاي جهان امرار معاش کنند. علت اين است که سطح معلومات و اطلاعات عمومي اغلب کساني که با مردم سر و کار دارند، پايين است. آموزش نديده‌اند و مثلاً تنها راه جلوگيري از دستفروشي را حمله توأم با مشت و لگد و چماق و حتي پنجه‌بوکس به دستفروشان بينوا مي‌بينند که چندي پيش شاهد قتل يک دستفروش و کتک خوردن زن دستفروش فومني و زن اهوازي بوديم.
 
دولت مي‌گويد از من انتقاد کنيد، اما انتقادي که اجراي عملي به دنبال نداشته باشد به چه درد مي‌خورد؟ اگر عده‌اي مأمور بيگانه و ضدانقلاب وارد جمعيت شوند و کارهايي بکنند که خرابکاري تلقي مي‌شود، اگر مردم به حسن نيت و اهتمام دولت اطمينان داشته باشند، خودشان آنان را طرد مي‌کنند. وزير جهاد کشاورزي که به کشاورز دلسوز مي‌گويد برو سبوس بخور، آيا وظيفه ندارد در کشور ايران که چندهزار سال است توليدکننده محصولات کشاورزي است، جوانان را به کار پرسود کشاورزي تشويق کند؟ به اين همه بازنشسته با حقوق ناچيز، به اين همه کارگران بيکار شده رسيدگي کنيد. مطمئن باشيد هيچ بيگانه و ضدانقلابي نمي‌تواند هيچ غلطي بکند.

دولت بايد در کمال صبر و بردباري و متانت رفتار کند. اين مردم بيشتر درگير مسائل اقتصادي و گراني هستند. وقتي تخم مرغ دانه‌اي 700 تومان مي‌شود و گوشت تا کيلويي شصت هزار تومان افزايش مي‌يابد، وقتي آقايان نمايندگان مجلس مي‌نشينند و براي مشمول بي‌سواد يا کم‌سواد زير ديپلم 20 ميليون تومان جريمه غيبت مي‌نويسند و فوراً تصويب مي‌کنند، اعتراضاتي در جامعه روي مي‌دهد که ممکن است به دليل بي‌اعتنايي، به غائله بينجامد. همه اينها راه‌حل دارد، کما اينکه نمايندگاني قول داده‌اند گراني سوخت را در بودجه 1397 مسکوت بگذارند و نان هم که گران نشد، هيچ اتفاقي نيفتاد. کمي حسن‌نيت و به مردم دلخور و ناراضي جامعه به چشم فرزندان نگريستن تمام موضوعات را حل مي‌کند. گاهي انسان با فرزند خودش هم اختلاف مي‌يابد. گاهي کار به قهر و دلخوري مي‌انجامد، ولي نظام پدر ملت است و هيچ پدري فرزند خود را دشمن نمي‌انگارد. امتحان کنيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین