« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد؛
موسسه خیریه عترت بوتراب از هزار و 150 نفر از ایتام سادات تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از همکاری مؤسسات خیریه با کمیته امداد، گفت: یکی از سیاست‌های ما در استان استفاده از ظرفیت خیران و مؤسسات خیریه در زمینه توانمندسازی مددجویان و نیازمندان است.


وی با بیان اینکه منابع کمیته امداد جوابگوی نیاز خانوارهای تحت حمایت نیست و ما ناچاریم در زمینه کمک به جامعه هدف خود از ظرفیت خیران بهره ببریم افزود: در حال حاضر ده موسسه خیریه با کمیته امداد استان همکاری دارند.
محبی با اشاره به اینکه موسسه خیریه عترت بوتراب از هزار و 150 یتیم سادات این استان حمایت می‌کند بیان کرد: این موسسه در سال جاری 577 میلیون تومان به ایتام تحت حمایت کمک کرد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: میزان کمک سال گذشته موسسه خیریه بوتراب 989 میلیون تومان بود که به‌صورت نقدی و کالایی به ایتام تحت حمایت این موسسه در استان پرداخت شد.  
وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در این زمینه است، یادآور شد: این نهاد دو هزار و ۶۴ فرصت شغلی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در سال جاری برای مددجویان و افراد نیازمند استان ایجاد کرد.
علی حیدر شیراوند معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب در این دیدار با بیان اینکه مهارت و توانمندی در ایجاد اشتغال بسیار مؤثر است گفت: اشتغال‌زایی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این موسسه به‌عنوان خط‌مشی اصلی موسسه موردتوجه است.
شیراوند افزود: این موسسه همواره در جهت شناسایی مشاغل خانگی متناسب با ظرفیت منطقه، برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص اشتغال و شناسایی کارآفرینان برتر تلاش کرده است.
وی در خصوص استفاده کارفرمایان از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و موسسه خیریه بوتراب گفت: هر یک از کارفرمایان می‌توانند در ازای به‌کارگیری و استخدام نیرو از جامعه هدف موسسه عترت بوتراب، علاوه بر هزینه آموزش و توانمندسازی هر نیرو از پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت سه سال ( یک سال و نیم آن با کمیته امداد و یک سال و نیم با موسسه عترت بوتراب) بهره‌مند شوند.
 
شیراوند ابزار تشویقی دیگر برای کارفرمایان را پرداخت میزان 25 درصد از پایه حقوق قانون کار به مدت 3 سال توسط کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب بیان کرد و افزود: پرداخت وام خوداشتغالی در ازای جذب هر نیرو، بسته به نوع شغلی که ایجادشده، توسط کمیته امداد و از طریق بانک عامل به کارفرما از دیگر برنامه‌ها برای تشویق کارفرمایان در به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این موسسه است.
معاون اشتغال موسسه عترت بوتراب با اشاره به اینکه هفت هزار یتیم و چهار هزار مادر در کشور تحت حمایت این موسسه هستند، افزود: در کهگیلویه و بویراحمد 450 مادر و 126 فرزند یتیم بیکار واجد شرایط اشتغال داریم که امید است با همکاری متقابل بتوانیم برای آن‌ها گام مثبتی برداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: