« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
آوای رودکوف بررسی کرد:
علیرضا آقابالایی در گفت و گو با خبرنگار آوای رودکوف افزود: بخش کشاورزی یکی از اجزاء تشکیل دهنده درآمد و یا تولید ملی در اکثر کشورها است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:
بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای در ساختار اقتصادی کشور برخوردار است.

از سوی دیگر وجود امکانات بالقوه خدادادی در کشور از جمله زمین های قابل استفاده و منابع آب غنی، نیروی کار فراوان و… درنهایت وجود طیف گستره آب و هوایی شرایط مساعدی را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کرده است.

بدیهی است که این بخش جهت به کارگیری مطلوب از امکانات و مزیت های فوق و جلوگیری از اتلاف منابع نیاز به اصلاح ساختار سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه و حمایت بخش کشاورزی، بالا بردن سطح مدیریت و ارتقاء سطح تکنولوژی و آموزش نیروی انسانی دارد و این امر فقط از طریق سرمایه گذازی دولتی امکان پذیر است.

تولید متفاوت محصولات کشاورزی باید مورد توجه فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد

رییس اتحادیّه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی اظهاز کرد: یکپارچگی مراحل تولید تا عرضه محصولات نهایی می تواند چرخه تولید را به صورت زنجیره و با همکاری قشر کشاورز و سرمایه گذار ایجاد نمود.

علیرضا آقابالایی در گفت و گو با خبرنگار آوای رودکوف افزود: بخش کشاورزی یکی از اجزاء تشکیل دهنده درآمد و یا تولید ملی در اکثر کشورها است.

وی سرمایه گذاری را در بسته بندی برای صادرات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و برنامه ریزی در ایجاد زنجیره تولید کالاهای کشاورزی، عملیات صنایع تبدیلی و تکمیلی بازاریابی، بسته بندی برای صادرات یا مصرف داخلی آقابالایی ادامه داد: ظرفیت های کلان اقتصادی در بخش های مختلف صنعتی و بخصوص کشاورزی و استفاده بهینه از آنها بدون تردید جامه عمل بر همدلی و همزبانی دولت و ملّت می پوشاند.

وی افزود: ویژگی‌های منحصر به فرد بخش کشاورزی این قابلیت را داراست که بتواند همواره مقدار قابل ملاحظه‌ای از جمعیت جویای کار را جذب نماید.

آقابالایی با اشاره به لزوم تولید متفاوت محصولات کشاورزی یادآور شد: تولید متفاوت محصولات کشاورزی از لحاظ کیفی و بازارشناسی همواره باید مورد توجه فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.

رییس اتحادیّه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به یکی دیگر از عوامل پیشرفت کشاورزی افزود: از عوامل مختلف و موثر برای بهبود و پیشرفت کشاورزی استفاده از دانش آموختگان کشاورزی و استفاده از علم نوین کشاورزی برای بالا بردن راندمان و پیشرفت کشاورزی لازم است.

آقابالایی از مزایای حمایت از سرمایه گذاران گفت و تاکید کرد: حمایت از سرمایه گذاران، تقویت تولید و سرمایه گذاری های پایدار را در پی دارد.

تولید داخلی به دانش محتاج است

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت و گو با  خبرنگار آوای رودکوف اظهار کرد: تولید داخلی به دانش محتاج است.

ابراهیم ناهی با اشاره به راهکاری برای افزایش تولید خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در کشور می تواند راهکاری برای افزایش تولید قلمداد شود.

وی از مزایای تجهیز بنگاه‌های تولیدی گفت و ادامه داد: حمایت از نوسازی و تجهیز بنگاه‌های تولیدی به دانش فنی روز با هدف ارتقای بهره‌وری و رقابت پذیری را باید تاثیرگذار در افزایش تولید بدانیم.

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: هدایت برنامه‌ریزی شده درآمدهای ارزی نفت به سمت سرمایه‌گذاری¬های مولد پایدار در افزایش تولید نقشی بنیادین دارد.

وی افزود: کاهش بی¬ثباتی و تغییرات مکرر قوانین و مقررات فراروی تولید و کار می تواند عاملی برای افزایش تولید داخلی باشد.

ناهی با اشاره به راهکاری برای کاهش واردات تاکید کرد: برای کاهش واردات چاره ای جز حمایت از تولید داخلی نداریم.

بر اساس این گزارش، برای جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی باید زمینه افزایش تولید داخلی آماده شود.این امر نیازمند حمایت از کشاورز و محصول تولیدی آن است ضمن اینکه کشاورز حس کند پشتیبان دارد و محصولی را  که میخواهد تولید کند خرید تضمینی داشته باشد و در آخر توسعه کشاورزی پدیدار می شود.

کهگیلویه و ....
 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین