« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
 کمال رستمعلی در کانال تلگرام خود نوشت:آن چه نام و یاد و خاطره یِ امیرمومنان را تا امروز و برایِ همه یِ روزهایِ در راه تا وقوعِ آن واقعه یِ بزرگ توام با شیرینی و شکوهی بی مانند می کند، عدالت است.

انسان هماره عدالت را ستود و انسانِ توحیدیِ ایرانی بیش و پیش از هر ملتی طالب و تشنه یِ عدالت و قانون بوده است، که این ملتِ بزرگ زمانی که بخشِ وسیعی از آسیا و دنیا در تیرگیِ بی قانونی و ظلم دست و پا می زد، در جریانِ مشروطه خواهی، فریادگرِ عدلیه و قانون شد.

عدالت یعنی دستی که به خطا و دزدی دراز می شود را اندازه نباید گرفت، که قانون برایِ دست هایِ دراز و پروار که بویِ عطرهایِ گران قیمت دارند، باید همان قانونی باشد که برایِ دست هایِ کوتاه و ضعیف.

عدالت یعنی قانون برایِ پدر و برادر و  فرزندِ حکم دهنده باید همان اقتدار و صلابتی را داشته باشد که برایِ پدر و برادر و فرزندِ دیگران.

عدالت یعنی فرصتِ دفاع دادن، یعنی احترام به همه، یعنی حتی احترام به متهم، عدالت یعنی احترام و مهر و پرهیزگاری و خداترسی، یعنی حتی نگاه های قاضی باید به تساوی بینِ طرفین تقسیم شود.

یعنی قاضی باید مدام با خدای خود خلوت کند و مدام خود را در خلوت به محاکمه و محاسبه بکشد و مدام دست به آسمان باشد که: خدایا! به من قدرت و فرصتی داده شد، من از همه به احوالِ خود آگاه ترم، خدایا کمکم کن دلی را نشکنم، خدایا یاری ام کن آبرویی را نریزم، خدایا کمکم کن هوا و پست و میز و قدرت مرا به وادیِ ستم نکشاند.

رویایِ مردمِ ایران، رویایِ همه یِ ملت ها در همه یِ دوره ها این بود و غیر از این نبود که حب و بغض ها در رسیدگی به پرونده ها نباشد، به جایگاه کسی، پولِ کسی، نسبتِ خویشاوندیِ کسی نگاه نشود، دعوا و خصومتِ شخصی مبادا مبادا مبادا که چهره یِ زیبایِ عدالت را مخدوش سازد.

به خدایی که جانم در دستِ اوست اگر به هر ترتیب و تدبیری فریادِ عدالت خواهی جمعی خاموش شود، فریاد های بلندتری شنیده خواهد شد که این سنتِ الهی و ماجرایِ تکراریِ تاریخ است.

انسانِ امروز بیش از هر دوره و زمانی قیمتِ عدالت را می داند؛

چقدر باید گوش سنگین  باشد، چه پنبه ای باید درونِ آن فرو شده باشد که این همسراییِ جهانی عدالت را نشنود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: