« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
سیدحسن نصرالله:
سید حسن نصرالله گفت: اطلاعاتی در دست داریم که سعودی ها از اسرائیل خواسته اند به لبنان حمله کند و حاضرند میلیاردها دلار به اسرائیل برای این کار پرداخت کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فرارو، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اربعین حسینی و روز شهید حزب الله سخنرانی کرد. دبیرکل حزب الله دخالت آشکار عربستان در امور لبنان را محکوم کرد و گفت: اهانت به نخست وزیر لبنان اهانت به همه لبنانی هاست. حتی اگر با نخست وزیر اختلاف نظر داشته باشیم. این مساله باید محکوم شود.

اهم سخنان دبیرکل حزب الله لبنان را در زیر می خوانید.

    از روز شنبه لبنان را در یک بحران سیاسی و مرحله مهمی وارد کردند که خطرناک بودن آن به دست خود لبنانی هاست. پیش از رویدادهای اخیر، در دوره خوبی قرار داشتیم. در این وضعیت، ناگهان گروه های سیاسی ضربه ای از عربستان خوردند به این صورت که نخست وزیر لبنان با عجله و بودن حضور معاونان و مشاورانش به عربستان فراخوانده و مجبور به اعلام استعفا شد. این دخالت بی سابقه ای بود که نخست وزیر لبنان مجبور به استعفا شود. همه لبنانی ها پی به این مساله برده اند و یقین حاصل کرده اند.


    بعد از اعلام استعفا، الحریری در عربستان در بازداشت خانگی به سر می برد و اجازه بازگشت به لبنان به وی داده نمی شود. این استعفا دخالت آشکار و بی سابقه در لبنان است.


    سعودی ها می خواهند نخست وزیر جدیدی را به لبنان تحمیل کنند و حتی با جریان المستقبل هم مشورت نکرده اند.


    اقدام عربستان اعلام جنگ علیه کل لبنان و نه صرفا علیه حزب الله است.


    اطلاعاتی در دست داریم که سعودی ها از اسرائیل خواسته اند به لبنان حمله کند و حاضرند میلیاردها دلار به اسرائیل برای این کار پرداخت کنند. همانطور که جنگ 33 روزه سال 2006 هم به درخواست عربستان بود.


    اهانت به نخست وزیر لبنان اهانت به همه لبنانی هاست. حتی اگر با نخست وزیر اختلاف نظر داشته باشیم. این مساله باید محکوم شود.


    سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی اش گفت که سعد الحریری حتی یک کلمه از بیانیه استعفای خود را ننوشته بود بلکه سعودی ها این بیانیه را نوشته بودند.


    ما نیز هم صدا با جریان المستقبل و فراکسیون المستقبل خواهان بازگشت الحریری به لبنان هستیم. مهم نیست بعدا چه اتفاقی می افتاد، ممکن است وقتی الحریری برگردد از استعفای خود برگردد، ممکن است بر استعفای خود پافشاری کند، حتی ممکن است برگردد و علیه حزب الله جنگ به راه بیندازد؛ در حال حاضر اینها اهمیتی ندارد، آنچه الان مهم است این است که الحریری به کشور برگردد.


    ما با باقی ماندن الحریری در اقامت اجباری مخالفیم. نباید مردم لبنان و کشورهای عربی و هیچ انسان آزاده ای در برابر این مساله سکوت کند.


    دبیرکل حزب الله استعفای الحریری را غیر قانونی دانست و گفت که آن را به رسمیت نمی شناسد. وی تاکید کرد که دولت کنونی در لبنان دولت قانونی است.


    ما دعوت به آغاز رایزنی های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر جدید را که از سوی عده ای مطرح می شود تایید نمی کنیم چون دولت کنونی قانونی است و الحریری همچنان نخست وزیر قانونی کشور است.


    همه لبنانی ها باید ضمن همبستگی با یکدیگر از این مدیریت حکمیانه حمایت به عمل آورده و پشت سر آن قرار گیرند. باید در مقابل تهدیدها و نفرت پراکنی ها در کنار یکدیگر قرار بگیریم.


    فرضیه جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان نادرست است و اطلاعات این را نشان نمی دهد. البته عربستان به اسرائیل فشار وارد می کند اما رژیم صهیونیستی می داند که هزینه چنین جنگی تا چه حد بالاست. اسرائیل ممکن است از طریق برخی کشورها برای ایجاد فتنه در لبنان فشار بیاورد.


    رژیم صهیونیستی در منطقه «حضر» سوریه راه را برای گروه های تروریستی هموار کرد تا به این روستا حمله کنند. اسرائیل می خواست با این کار در آنجا فتنه به پا کند، چون حمله کنندگان جزو اهل سنت بودند.


    من به صهیونیست ها هشدار می دهم که دست به هیچ کار اشتباهی نزنند یا دچار اشتباه محاسباتی نشوند. ما امروز در قوی ترین وضعیت هستیم و از احساس یقین و قدرت بالایی برخوردار هستیم. صهیونیست ها خوب می دانند که سخنان قبلی من مبتنی بر واقعیت ها بود و جنگ روانی نبود.


    داعشِ تروریستِ وهابیّ دست پرورده اوباما و کلینتون و سعودی ها، بزرگترین توطئه ای است که علیه ملت های منطقه به راه افتاد.


    امروز ما در آخرین مرحله نابودی داعش قرار داریم و تا نابودی کامل داعش در عراق و سوریه چند هفته بیشتر باقی نمانده است.


    راهپیمایی میلیونی در اربعین امام حسین پدیده بی نظیری بود که نیاز به تامل دارد. زائران از همه جا به کربلا روی آورده اند و تعداد آنها حدود 20 میلیون نفر تخمین زده می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: