« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کربلای معلی
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اربعین حسینی امسال در کربلای معلی به ایراد سخنانی با موضوع آثار و برکات زیارت سید‌الشهداء (ع) پرداختند...
پایگاه خبری آوای رودکوف:حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با اربعین حسینی امسال در کربلای معلی به ایراد سخنانی با موضوع آثار و برکات زیارت سید‌الشهداء (ع) پرداختند. این سخنرانی در کربلای معلی و در جمع زائرین امام حسین (ع)که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده بودند انجام شده است که بخشی از سخنان معظم له به این شرح است:


امام حسین برای حفظ همین رسالت و همین ولایت و همین توحید به صحنه آمده است، گفت: در باطن انسانهای مومن چنین معرفتی است و آیا می دانید این معرفت برای انسان مومن کجا بازتاب پیدا می کند. برای حسین بن علی آنجا که بر مغز اثر گذاشت معرفت بود و اما اینجا بر قلب اثر می گذارد و احساس است و برای حسین بن علی محبتی است در قلبهای مومنان.

در حدیثی آمده است ای انسانها و مسلمانان اگر می خواهید بدانید مومن هستید یا کافر شاخصی را برای شما قرار داده ایم :اگر به حسین بن علی عشق ورزیدید و به او محبت داشته اید مومن هستید.


محبت یک انسان مدار ایمان کفر می شود؟بله چرا که این محبت تنها محبت یک انسان نیست این محبت مسیری است که برای حب به رسول خدا و مسیری برای حب خدای بزرگ است.

اگر کسی دوست داشته باشد که بهشت جایگاه و مسکن او باشد زیارت مظلوم را ترک نکند سوال شده از امام صادق منظور از مظلوم کیست گفت این مظلوم حسین بن علی (ع) است.


اگر کسی مشتاقانه به سوی او بیاید این شوق احساس قلبی است و ریا نیست ما نمی خواهیم سیل عظیم جمعیت را زیاد جلوه دهیم و ژٌستی بگیریم خداوند خودش آن را بزرگ نمایان می کند.

 محبت سیدالشهدا ساده نیست و مشتاقانه آمدن یعنی عشق به رسالت و ولایت و عشق به حجت خدا یعنی فاطمه زهرا و این امر تجسم این فضیلتهااست .همه شما شنیده اید که زیارت امام حسین (ع) بهشت است جنت است.فرمود اگر کسی مشتاقانه به سوی امام حسین (ع) بیاید و محبت ایشان را در دل داشته باشد خداوند اورا در بهشت با رسول خدا و امام حسین (ع) همسفره می کند و از نعمتهای خداوند در کنار ائمه و معصومین استفاده می کند.


انسانی که با عشق به حسین بن علی (ع) زندگی می کند این انسان حساب ندارد.بروید نگاه به زیارت سید الشهدا بکنید اگر کسی به زیارت سیدالشهدا برود فرشتگان برای او طلب استغفار می کنند.مگر می شود فرشتگان برای انسانی طلب مغفرت کنند و مورد استغفار قرار نگیرند.

در شب قدر یک دعا همراه با استغفار ملائک انسان را متحول می کند و در زیارت امام حسین نیز فرشته ها برای اواستغفار می کنند و این زیارت دیدار سنگ و گنبد مشعشع نیست و مشتاقانه به دیدار یک انسان آمدن است و به دیدار مظلوم آمدن است و اگر تا دیروز خود ظالم بوده است و حق الناس را رعایت نمی کرد، اکنون تغییر یافته و اگر باز گردد حتما حقوق مردم را رعایت می کند.


 همجواری با حسین بن علی یعنی تحول در همه ابعاد وجودی انسان و برای مومن معرفتی است و این احساس مقدس در درون مومن شکل می گیرد و منوط به قلب و احساس انسانها است و این یک در هم تنیدگی شعور و احساس و پیوند دانش و اندیشه با احساس است که در جوارح و گاه در چشم و گاه در دستها بروز می کند.



با تشکر فراوان از مصیب حیدری مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی ک و ب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین