« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
آوای رودکوف بررسی کرد:
گوشت مرغ یکی از سالم‌ترین انواع گوشت‌هاست که مصرف هفتگی آن می‌تواند فواید بسیاری برای بدن افراد داشته باشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.

گوشت مرغ یکی از کم خطرترین گوشت‌ها به شمار می‌آید، زیرا در بین افراد به ندرت دیده شده که کسی به این گوشت آلرژی داشته باشد. قسمت‌های داخلی مرغ از قبیل جگر و قلب آن نیز سرشار از مواد مغذی بوده که به مصرف آنها توصیه زیادی شده است.

گوشت مرغ یکی از سالم‌ترین انواع گوشت‌هاست

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: گوشت مرغ یکی از سالم‌ترین انواع گوشت‌هاست که مصرف هفتگی آن می‌تواند فواید بسیاری برای بدن افراد داشته باشد.

جواد حصاری بااشاره به تاثیر مصرف گوشت مرغ در کاهش سطح کلسترول خاطرنشان کرد: گوشت مرغ فشار خون و سطح کلسترول را کاهش داده و به پیشگیری از حمله قلبی کمک می کند، همچنین گزینه سالم تری نسبت به گوشت قرمز است.

وی افزود: افرادی که می ‏خواهند که مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه بوده که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: نمی‌توان از سلنیوم موجود در گوشت مرغ هم چشم پوشی کرد. این ماده معدنی، در بهبود عملکرد سیستم ایمنی، نقش بسزایی دارد و به همین دلیل مصرف سوپ مرغ به افراد سرماخورده یا مبتلا به بیماری عفونی برای تقویت سیستم دفاعی بدنشان توصیه می‌شود.

وی افزود: نیاسین نوعی ویتامین ب فراوان موجود در این گوشت سفید هم می‌تواند با سرطان مبارزه کند و جلوی آسیب‌های ژنتیکی را بگیرد.

حصاری گوشت سفید مرغ را در تامین انرژی سوخت و ساز بدن تاکید کرد: مرغ فقط منبع غنی از ویتامین B3 نیست، بلکه منبع خوبی از ویتامین B6  نیز است. این ترکیب خوب ویتامینی B، مرغ را به عنوان یک غذای مفید برای تامین انرژی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن معرفی می‏ کند، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش های سوخت و ساز بدن نقش دارند. هر دوی این ویتامین‏های گروه B برای تولید انرژی مهم هستند.

دریافت فسفر از گوشت مرغ می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک کتد

استاد گروه علوم و صنايع غذايی، دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: گوشت مرغ، حجم قابل‌توجهی از فسفر را هم در خود جای داده است. دریافت فسفر از گوشت مرغ می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها، کلیه‌ها، کبد و بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک فراوانی کند.

صُدیف آزادمرد خاطرنشان کرد: گوشت مرغ وعده‌ غذایی بسیار مناسبی برای روزهای پر استرس است چرا که حاوی ویتامین B6 و تریپتوفان است که از بین برنده‌ی اضطراب هستند و روحیه‌ فرد را تقویت می‌کنند.

وی  گوشت مرغ را سرشار از مواد معدنی دانست و افزود: گوشت مرغ سرشار از مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر است و به شما کمک می کند استخوان ها را سالم و قوی نگه دارید و همچنین شما را از پوکی استخوان دور می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز بااشاره به چربی کمتر گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو یادآور شد: گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.

وی افزود: مصرف 120 گرم گوشت مرغ حدود 32 درصد از نیاز ما به ویتامین B6 را برطرف می ‏سازد.

آزادمرد گوشت نرغ را در عضله سازی مفید دانست و تاکید کرد: مواد مغذی موجود در گوشت مرغ همچنین از بروز بیماری‌های مغزی نظیر آلزایمر جلوگیری می‌کند،  از آن جا که چربی اشباع شده‌ گوشت مرغ کم است برای عضله‌ سازی مفید بوده و در رژیم غذایی ورزشکاران جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
براساس این گزارش، گوشت سفید میزان چربی کمتری دارد، چربی گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز نزدیک به روغن های گیاهی است. چربی غیراشباع دارد و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.


کهگیلویه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: