« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
سیاسی
حالا یک دولتی پول کم دارد، خب چرا می خواهید از جیب مردم بردارید!؟ این که کار بدی است! تو می خواهی سهامی را که مال مردم است با یک بهانه ای بخشی از آن را تصاحب کنی حدود 18 هزار میلیارد تومان، بعد خودت 45 هزار میلیارد تومان بفروشی!
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از دولت بهار، متن کامل پیام دکتر احمدی نژاد درباره مشکلات به وجود آمده برای مردم جهت دریافت سهام عدالت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه»

سلام عرض می کنم خدمت ملت عزیز ایران و برای همه و همه آزادی خواهان و عدالت طلبان و موحدان عالم موفقیت، سلامتی و عزت آرزو می کنم.

یکی از مواردی که مردم اصرار دارند که گفته و رسیدگی شود، مسئله سهام عدالت است. طبق تفسیر اصل 44 و قانونی که تنظیم شد، قرار شد بنگاه هایی که متعلق به دولت است، این ها به بخش خصوصی و به مردم واگذار شود. باز تصویب شد که 40 درصد این واگذاری ها به 6 دهک یعنی 60 درصد جمعیت کشور بصورت قسطی واگذار شود. البته واگذاری های عمده  هم به صورت قسطی است، معمولا حداکثر 20 درصد را اول می گیرند و بقیه را در اقساط چند ساله از خریداران اخذ می کنند.

باید 40 درصد واگذاری ها به 60 درصد مردم داده شود. امروز مردم چند نفر هستند؟ 80 میلیون. 60 درصدشان می شود 48 میلیون نفر. یعنی 48 میلیون نفر باید از این سهام بگیرند.

در دولت قبل حدود 40 میلیون نفر شناسایی شدند که قرار شد به هر نفر یک میلیون سهم بدهیم که مردم شریک باشند. متن مردم هم از این واگذاری های بنگاه های دولتی یک بهره ای ببرند. خب این هم در قانون بود، هم سیاست های رهبری ابلاغ کرده بود و دولت هم دنبالش بود، شروع کرد به شناسایی.

نزدیک به 40 میلیون نفر شناسایی شدند و تقریبا همین مقدار هم سهام تخصیص داده شد. بخشی از سهام بنگاه های مختلف شناسایی شد، سهام نسبتا خوب و این ها در یک سبدی قرار داده شد، تعریفات حقوقی انجام شد و از محل آن یک میلیون تومان سهم به حدود 40 میلیون نفر اختصاص داده شد.

از اول، دولت قبل قرار گذاشت که بازپرداخت اقساط را از محل سود بدهند. سود دو قسمت بشود، 50 درصد آن را به مردم بدهیم و 50 درصد دیگر برود به محل قسط تا این یک میلیون تومان تادیه بشود، یعنی از دم قسط بود. توجه داشته باشیم که 2 دهک یا 20 درصد این جمعیت به دستور و موافقت رهبری قرار شد رایگان داده شود که رایگان داده شد، یک مرحله سود هم پرداخت شد، به آن ها باید تا الان سود پرداخت می شد که نشد! که باید ببینیم چرا پرداخت نشده! به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی که حدود 2 دهک هستند، یعنی 20 درصد جمعیت که آن زمان 14 میلیون نفر می شد و الان نزدیک 16 میلیون نفر شده است. اما به بقیه، یعنی حدود 26 میلیون نفری که سهام عدالت گرفته اند و قرار بود 50 درصد سود به خودشان داده شود و 50 درصد برود برای تادیه اقساط.

مجلس آمد یک مصوبه گذراند و گفت نخیر! لازم نیست به مردم سود بدهید همه سود برود برای تادیه اقساط! بسیار خوب، قانون شد و ما هم شروع کردیم به اجرای قانون و تا الان هم اجرا شده است.

امروز دولت آمده و می گوید که تمام سودهایی که در مدت 8 سال، 10 سال، اختصاص پیدا کرده حدود 540 هزار تومان است و اگر کسانی می خواهند همه آن سهام را داشته باشند باید 460 هزار تومان جدید بدهند. خب! مردم شاکی شده اند و اعتراض کردند، به بنده هم مراجعات فراوانی شده است. من می خواهم این موضوع را باز کنم.

خب! سهام که سهام خوبی بوده، قیمت آن هم الان حداقل 2/5 برابر است. اگر حداقلِ سود را ما در نظر بگیریم تا الان باید یک میلیون تومان پُر می شده، بلکه اضافه هم می آمده! اما مسئولین واگذاری و مسئولین دولت می گویند نخیر پُر نشده، بیایید بپردازید! خب این نیازمند یک حسابرس مستقل است. چون دولت فعلی آمد همه امور سهام عدالت را گرفته است دست خودش! قبلا شرکت های استانی بود که مال خود مردم بود و آن ها نظارت می کردند. الان دولت گرفته است دست خودش و می گوید کُل سود 540 هزار تومان شده است! خب! اینجا باید حسابرس مستقل برود گزارش درآورد و آن را منتشر کند. 40 میلیون سهام دار وجود دارد که باید همه آن ها مطلع شوند از فهرست و ریز و لیست فعالت های شرکت ها. این اتفاق نیفتاده حالا می گویند بیایید پول بدهید!

بنظر من اینطور نیست! الان علی القاعده باید یک میلیون تمام شده باشد، سهام 2/5 میلیون تومان حداقل ارزش دارد برای هر یک نفر، مال مردم است. این واگذار شده، ما شرطی نگذاشتیم که اگر سود حاصل طی 10 سال نتوانست قیمت سهم را پُر بکند ما به التفاوت را دولت بتواند بگیرد! نخیر! ما نمی توانیم با یک مصوبه امروز حقوق مردم را که 10 سال قبل اختصاص داده شده، آن حقوق را از بین ببریم!

حالا این 46 درصد چقدر می شود؟ 46 درصد 40 هزار میلیارد تومان، تقریبا 18 هزار میلیارد تومان می شود. این مال مردم است. سود آن آمده، باید ببینیم کجاست؟ خب سود آن را جمع آوری کنید. می گویند شرکت ها نمی دهند! خب بی خود نمی دهند! بروید و بگیرید. این مال مردم است. بگذارید روی هم و تسویه کنید. سهام را آزاد کنید تا مردم بتوانند آن را بفروشند.

حالا یک دولتی پول کم دارد، خب چرا می خواهید از جیب مردم بردارید!؟ این که کار بدی است! تو می خواهی سهامی را که مال مردم است با یک بهانه ای بخشی از آن را تصاحب کنی حدود 18 هزار میلیارد تومان، بعد خودت 45 هزار میلیارد تومان بفروشی! در واقع 45 هزار میلیارد تومان را می خواهی از جیب مردم بردارید برای هزینه ها! این کار درستی نیست.

من فکر می کنم باید توجه داشته باشید که این سهام عدالت مال مردم است، زودتر تعیین تکلیف کنید، حسابرس مستقل این کار را انجام بدهد و آن را آزاد کنید تا مردم بتوانند این سهام را خرید و فروش بکنند.

امیدوارم که توجه بکنند و زودتر سهام را بگذارند در اختیار مردم. بی جهت فشار نیاورند که آقا باید پول بدهید، اگر تا فلان زمان ندهید...! اصلا اگر مردم بپردازند کار غلطی است. 18 هزار میلیارد تومان مردم برای چه باید بپردازند!؟ در این شرایطی که اکثر دارندگان سهام عدالت دچار مشکل اقتصادی شدید هستند. حالا باید بیایند و دوباره پول بدهند!؟ آن هم پولی که قبلا داده اند! یا از محل سهام عدالتشان برداشت شده، باز هم باید بدهند! این کار درستی نیست. امیدوارم که رعایت بکنند و این دغدغه مردم را مرتفع کنند.

یاسوج
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
عزیزمی دکتر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: