« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
در جلسه شورای زکات مطرح شد؛
۶۳ پروژه عمرانی و ۳۸ پروژه تعمیراتی در سال جاری از محل پرداخت زکات اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در جلسه شورای زکات که با حضور امام جمعه یاسوج، مدیر کل صدا و سیما و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، از اجرای ۶۳ پروژه عمرانی و ۳۸ پروژه تعمیراتی در استان خبر داد.


وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری مردم استان یک میلیاردو 800 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کردند.

محبی با بیان اینکه 50 درصد ازمبلغ زکات به محرومین اختصاص داده شده و 50 درصد باقی مانده نیز صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود، ادامه داد: کمیته امداد استان به اعضای ستاد زکات پیشنهاد داد که برای خدمت رسانی بهتر به محرومین 60 درصد از زکات پرداختی مردم برای کمک به نیازمندان هزینه شود.

وی اعلام کرد: 725 روستای استان شرایط پرداخت زکات دارند که از این تعداد فقط 265 روستا به این وظیفه شرعی عمل می‌کنند.

محبی با اشاره به اینکه 123 جلسه شورای زکات در سال جاری برگزار شده، بیان کرد: هم اکنون 533 عامل افتخاری و 31 مبلغ ترویج فرهنگ زکات با این نهاد همکاری دارند.

 وی در توضیح اجرای برنامه‌های کمیته امداد برای ترویج فرهنگ زکات، گفت: با این هدف در سال گذشته چهارهمایش آموزشی-توجیهی- تبلیغی در شهرستان‌ها برگزار شده و 65 هزار پاکت فطریه در استان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی، امام‌جمعه یاسوج در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با تأکید بر پیروی از دین و شریعت اسلامی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، پرداخت زکات را از واجباتی دانست که ادای آن موجب گسترش عدالت در جامعه و تعدیل ثروت می‌شود.

وی ادامه داد: با کمک کردن به دیگران و راضی بودن به‌حق خود توازن و عدالت در جامعه به وجود آمده و فقر و تهی‌دستی جای خود را به سعادت و بهروزی می‌دهد.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: