« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
آوای رودکوف بررسی کرد:
دستیابی به تمام اهداف سیاست‌های کشاورزی از جمله: اقتصاد مقاومتی، خودکفایی، صادرات، پایداری و امنیت غذایی از طریق عاملان اصلی کار کشاورزی یعنی کشاورزان امکانپذیر است.

پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:در جمهوری اسلامی ایران با توجه به طبیعت چهار فصلی که دارد، بسیاری از محصولات کشاورزی در آن  مورد کشت قرار گرفته و علاوه بر تأمین نیاز مردم به کشورهای دیگر جهان نیز صادر می شود. دیدگاه توسعه اقتصادی، بخش کشاورزی وظیفه مهم و اساسی را بر عهده دارد از جمله نخستین و مهم‌ترین این وظایف، توجه به موضوع امنیت غذایی یعنی تامین غذای کافی و غذای سالم است. توسعه اشتغال، امنیت غذایی و توسعه کشاورزی به هیچ وجه با واردات تامین نمی شود و باید افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گذر علمی از ساختار سنتی مد نظر باشد و از طرف دیگر کشاورزی سنتی و بدون فناوری برتر و علم روز نمی تواند کلید توسعه پایدار باشد و در دنیا در عرصه های متنوع زیربخش های کشاورزی، برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلاش های گسترده ای شده است.
کشاورزان برای گام برداشتن در مسیر خودکفایی نیازمند داشتن دانش و مهارت هستند
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: دستیابی به تمام اهداف سیاست‌های کشاورزی از جمله: اقتصاد مقاومتی، خودکفایی، صادرات، پایداری و امنیت غذایی از طریق عاملان اصلی کار کشاورزی یعنی کشاورزان امکانپذیر است.
علیرضا آقابالایی
در گفت و گو با خبرنگار آوای رودکوف افزود: کشاورزان هم برای گام برداشتن در این مسیرها نیازمند داشتن دانش و مهارت در بکارگیری فناوری مناسب می باشند.  
وی آشناسازی کشاورزان با مفهوم امنیت غذایی ضروری دانست و تشریح کرد: این وظیفه بر عهده کارشناسان ترویج کشاورزی است تا کشاورزان را با مفهوم امنیت غذایی از ابعاد مختلف و نقش و مسئولیت آنان در این زمینه آشنا نموده و هم مهارت استفاده از فناوری های مناسب برای رسیدن به اهداف مربوط را آموزش دهند.
توجه به بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز توسعه در کشور شود
آقابالایی از ضرورت توجه به بخش کشاورزی گفت و ادامه داد: توجه به بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز توسعه در کشور شود و بسیاری از مشکلات و موانع امنیت غذایی در کشور با توجه بیشتر به کشاورزی قابل حل خواهد بود.
وی با اشاره به تجدیدنظر دراولویت های خدمات ترویجی افزود: چالش امنیت غذایی، بسیاری از بخش‌ها از جمله ترویج کشاورزی را دربر می‌گیرد و با این وجود، تأمین امنیت غذایی نیازمند درک دوباره و تجدیدنظر دراولویت های خدمات ترویجی است.
آقابالایی
تاکید کرد: امنیت غذایی به معنای دسترسی مستمر تمام مردم یک جامعه در تمام اوقات به غذایی کافی به منظور یک زندگی سالم و فعال است. دستیابی به عرضه باثبات مواد غذایی و تامین امنیت غذایی جامعه یکی از مهم ترین اولویت های راهبردی ملی است.
رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند بکارگیری از توان نیروی متخصصان کشاورزی است
نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی به خبرنگار آوای رودکوف
گفت: بدون شک رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند بکارگیری و استفاده در سطح روستاهای کشور جهت انجام فعالیت های ترویجی است.
ابراهیم ناهی
افزود: در این راستا فارغ التحصیلان کشاورزی از نقش و مسئولیت خطیری برخوردار هستند و تنها در سایه یادگیری مهارتهای علمی و عملی کاربردی یافته‌های نوین کشاورزی در دوران تحصیل دانشگاهی می توانند در انجام وظایف خود موفق شوند.
وی تشریح کرد: در این زمینه دولت نیز با ایجاد زمینه کار بخصوص در زمینه محصولات استراتژیک برای فارغ‌التحصیلان با حقوق و مزایای مناسب در ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر برای یادگیری میتواند نقش مهمی ایفا نماید.
دانش آموختگان کشاورزی در افزایش کمّی محصولات باید نقش تعیین کننده‌ای ایفا کنند
ناهی با اشاره به نقش تعیین کننده دانش آموختگان کشاورزی ادامه داد: دانش آموختگان کشاورزی در افزایش کمّی و کیفی محصولات باید نقش تعیین کننده‌ای ایفا کنند .
نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اگر
فعالیت های کشاورزی با پیوست آموزشی و همکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی توسعه یابد علاوه بر افزایش تولید، قدرت کشاورزی ایران هم افزایش می یابد.

ناهی تاکید کرد:
 توجه به نياز بخش كشاورزی به دانش آموختگان از بعد دانش فنی، جنبه مهمی از ضرورتهای ساماندهی اشتغال دانش آموختگان كشاورزی است.

به گزارش آوای رودکوف، در صورت جدی بودن دولت در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی نه تنها برای تمامی فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی زمینه اشتغال در مناطق روستایی فراهم می شود بلکه با کمبود نیروی متخصص هم مواجه خواهیم شد.                                                 کهگیلویه

گزارش از: امیر مسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: