« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
بهمئی
این شبها مردم بخش سرآسياب يوسفي شهرستان بهمئي با حضور در مسجد امام خميني (ره) سرآسیاب به یاد مظلوم دشت کربلا عزاداری می کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء حسین بن علی (ع) و به منظور اشاعه فرهنگ علوی و حسینی مراسم سوگواری و عزاداری درمحل مسجد حضرت امام خميني (ره) بخش سرآسياب يوسفي  برگزار شد.
 

  سخنرانی ، قرائت زیارت عاشورا  و وارث ، مداحی ، نوحه سرایی ، سینه  زنی  از جمله برنامه هايي است که در ماه محرم  درمحل مسجد حضرت امام خميني (ره) سرآسياب يوسفي  با حضور خیل مشتاقان سیدالشهدا برگزار شد.


  در این مراسم آیینی ، شرکت کنندگان  با فلسفه قیام عاشورا ، فضائل اخلاقی  اهل بیت(ع) و نقش تاریخی قیام حسین بن علی (ع)  و ماندگاری این رویداد تاریخی و همچنین سبک زندگی اسلامی  و مباحث تربیتی  خانواده های امروزی  به صورت کاربردی آشنا مي شوند .


یکی از نذرهای هميشگي مردم سرآسياب يوسفي نذر غذاهاي مختلف است ، در ماه محرم همه مساجد و حسینیه‌ها روستاهاي بخش سرآسياب يوسفي سراپا سیاه شده و هر شب آماده اجرای مراسم و پذیرایی از عزاداران هستند.


 ایام محرم همواره به عنوان روزهای خیرات و روا شدن حاجات در بین مردم بخش سرآسياب يوسفي  شهرت داشته و به همین دلیل هنوز هم در روزهای محرم هر کسی به وسع خود در اطعام نیازمندان می‌کوشد.


 اعتقاد به اینکه این شب‌ها ، بهترین زمان طلب آمرزش برای رفتگان است ، خرما ، حلوا  و آش نیز بر اقلام دیگر نذورات اضافه شده ، آب دادن ، شربت دادن، سقایی ، پختن آش ، نذر شمع ، سینه زدن ، زنجیر زدن و  خواندن زیارت عاشورا از دیگر عادات و رسوم مردم بخش سرآسياب يوسفي در این ماه است.


 علاوه بر اینها انجام خدماتی چون پذیرایی ، اسفند دود کردن در مساجد و حسينيه ها  نیز با نذر و قصد قربت الهي و مودت و رحمت انجام می‌شود ، تهیه مواد مورد نیاز دسته‌ها ، از سازهایشان گرفته تا زنجیر و پرچم ، دیگ ، سینی ، استکان از دیگر نذرهای مردم اين بخش ، در این ایام است.


انجام امور عام‌المنفعه از جمله تهیه غذا و پوشاک برای خانواده‌های نیازمند و  اجراي مراسمات دوستانه به قصد قربت از دیگر عادات و رسوم مردم سرآسياب يوسفي  در این ماه است.


 در بخش سرآسياب يوسفي ، روزهای محرم و عاشورا، با ذکر مصیبت ، انجام نذورات ، تعزیه و دسته‌های باشکوه انجام می‌شود ، کلاس‌های مذهبی، انجام اعمال خیر و کمک به دوستان و همسایگان از جمله اعمالی است که همچنان این ایام را برای مردم اين بخش به روزهایی پر از خیر و برکت مبدل کرده است.


گفتني است مسئولان شهرستان ، بخشداران ، فرمانداران مختلف ، حوزه ي تبليغات اسلامي و اقشار مختلف ، اتحاد و همكاري مردم اين بخش در مراسمات مختلف را ستودني و خيلي خوب ذكر  كردند و از اينكه همه ي مردم سرآسياب يوسفي در يك هيئت و به دور از تمامي حاشيه ها ، اتحاد خود را با تعامل و همكاري به نمايش مي گذارند تقدير و تشكر كردند.


عکس و گزارش/ مسلم مختاري
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
درو‌و برمردم بخش سرآسیاب یوسفی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
درو‌و برمردم بخش سرآسیاب یوسفی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: