« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
اقتصادی
رئیس کل بانک مرکزی در راس هیاتی از مدیران نظام بانکی به منظور گفت و گو، عقد قرارداد و‌ امضای تفاهم نامه های بانکی با مقامات چین، امروز (پنجشنبه) عازم پکن شد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از بانک مرکزی، در این سفر، هیات ایرانی ضمن دیدار با مقامات شرکت «سیتیک تراست» و مجموعه بانک های چینی، قراردادی معادل 10 میلیارد دلار در قالب تامین مالی برای پروژه های عمرانی و تولیدی‌ کشورمان که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی طی کرده است، با حضور مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و برخی مدیران بین الملل بانک های پاسارگارد، پارسیان، صنعت و معدن، رفاه و توسعه صادرات امضا خواهد کرد.
در جلسه دیگری، هیات ایرانی با بانک توسعه چین یادداشت تفاهمی مبنی بر تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی معادل 15 میلیارد یورو امضا خواهند کرد.
همچنین در این دیدار مسائل مربوط به روابط کارگزاری و تبادل اطلاعات بانکی در زمینه های تسویه و نقل و انتقال پول با بانک های چین مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. انتظار می رود بعد از مذاکره، تفاهم نامه تامین مالی از طریق بانک چین عملیاتی شود.
دیدار با مقامات اگزیم بانک چین که قبل از این قرارداد تامین مالی برقی کردن خط آهن «تهران – مشهد» نیز با این بانک به امضا رسیده، از دیگر برنامه های دیدار رییس کل بانک مرکزی و هیات ایرانی است؛ در این جلسه در خصوص سقف تامین مالی و گزینه های جدید برای فاینانس پروژه های عمرانی و تولیدی گفت و گو می شود.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هیات ایرانی با مقام نظارتی و کمیسیون مقررات و نظارتی بانک چین (CBRC ) نیز دیدار و گفت و گو می کند؛ در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو طرف با توجه به وظیقه نظارتی بانک مرکزی ایران و از طرفی مقام نظارتی CBRC چین، بررسی می شود.
در این نشست همچنین روابط کارگزاری با بانک های ایرانی، نقل و انتقال وجوه در داخل چین و به خارج از این کشور، مشکلات شرکت های ایرانی و راه حل های این مسائل مطرح می شود.
به گزارش ایرنا، فرآیند تامین مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی پس از برجام دوباره در دستورکار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و اوایل شهریور ماه جاری قرارداد هشت میلیارد یورویی 12 بانک ایرانی با اگزیم بانک کره جنوبی به امضا رسید.
محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران هشتم شهریور ماه اعلام کرد که تا یک ماه آینده حدود 30 میلیارد دلار فاینانس از بانک های اروپایی و آسیایی جذب می شود.
بر اساس برنامه ششم توسعه بیش از 25 درصد از منابع مورد نیاز برای طرح های عمرانی و اقتصادی در کشور باید از طریق سرمایه گذاری خارجی یا فاینانس تامین شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*2025* 1834خبرنگار: لیلا جودی** انتشار: ناهید شفیعی

ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین