« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در آستانه سال تحصیلی 96
آموزگار پایه اول ابتدایی باید با اصول روان شناسی، خصوصیات فردی و نیازهای شاگردان خود آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند بر اساس آن روش هاي تدريس خود را تنظيم و مطالب را با توجه به اهداف كلي تعليم و تربيت براي كودكان تفهيم كند .


پایگاه خبری آوای رودکوف-فتاح بدری :تقریبا در تمامی کشورهای توسعه یافته پایه ی اول ابتدایی  در آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در این کشورها،کارشناسان و مسولین این مقطع از برجسته ترین آموزگاران و با تحصیلات و سوابق کاری بالا انتخاب و اداره کلاس اول نیز فقط به کسانی سپرده می شود که در دانشسراها و تربیت معلم تحصیل کرده باشند و گرایش تحصیلی آن ها، تدریس در پایه اول ابتدایی باشد و آنجاست که نتیجه ی این دقت و ظرا فت کاری خود را نشان می دهد و اولیاء با کمترین دغدغه فرزندان خود را روانه مدارس می کنند.

اما متاسفانه در آموزش و پرورش ما، با کمرنگ شدن  نقش دانشسراها و مراکز تربیت معلم ؛ تربیت آموزگاران متخصص بسیار کمرنگ شده است و بیشتر آموزگاران پایه اول، نه تحصیل و تخصصی در تدریس کلاس اول دارند و نه از تجربه کافی برای تدریس در این پایه تحصیلی برخوردارند و از همه مهمتر مجریان و دست اندکاران حوزه آموزش ابتدایی نیز چندان مطلوب و مطابق با این معیارها انتخاب نمی شوند البته منکر زحمات و خدمات آنها نیستیم و هر کس توان و ظرفیتی دارد که این موضوع فعلا از حوصله بحث ما خارج است ....

بنابراین از آنجایی که پايه ي اول ابتدايي در آموزش دوره ي ابتدايي از بالاترين حساسيت و اهميت برخوردار است و شالوده ي شخصيت فكري و اجتماعي فرد در آن بنيان نهاده مي شود مي طلبد تا آموزگارانی انتخاب شوند که بتوانند كودكان را به درس و تحصيل علاقه مند سازد و به سوالات كنجكاوانه ي آنان پاسخي مطلوب دهد و استعدادهاي بالقوه آنان را به بالفعل تبديل سازند لذا برای تحقق این مهم باید آموزگار پایه اول ابتدایی ؛ گشاده رو ؛ باحوصله ، با گذشت، مهربان، با تجربه، جستجوگر ؛ فروتن و در حد امكان متاهل و داراي فرزند باشد تا بتواند احساسات كودكان را بيشتر و بهتر درك كند و از خود رفتاری نامدبرانه به نمایش نگذارد. او باید با روان شناسی، خصوصیات فردی و نیازهای شاگردان خود آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند بر اساس آن روش هاي تدريس خود را تنظيم و مطالب را با توجه به اهداف كلي تعليم و تربيت براي كودكان تفهيم كند .

امیدواریم در آستانه سال نو تحصیلی و زمان ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش این مهم ؛ مورد توجه جدی دست اندرکاران مربوطه قرار گیرد.انشاء الله

کهگیلویه و بویراحمد..
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: