« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مسئول هماهنگی تیم اعضای پیوند علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
مسئول هماهنگی تیم اعضای پیوند علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 447 عضو از بیماران مرگ مغزی استان اهدا شده است که 97 درصد از این اعضا به بدن بیماران نیازمند پیوند زده شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، ساسان عباسی مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اهدای عضو فرهنگی زیبا و سنتی حسنه است که باید مورد توجه قرار گرفته و توسعه داده شود.

عباسی با بیان اینکه، این فرهنگ در سال‌های اخیر به خوبی در استان ما جا افتاده و نهادینه شده است، گفت: استان ما در این حوزه جزء استان‌های برتر کشور بوده و رتبه نخست را در اهدای عضو دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماران به دلیل مرگ مغزی شدن دچار صدمه شده و بازگشت آنها به دنیا و ادامه حیات غیر ممکن می‌شود، عنوان کرد: با رایزنی و مشاوره با خانواده‌های این بیماران برخی از اعضای آنها جهت پیوند به بیماران نیازمند برداشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به پیشرفت و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در استان، گفت: از سال 90 تاکنون شاهد افزایش حضور و مشارکت فعال مردم در این حوزه بوده‌ایم.

عباسی با عنوان اینکه تاکنون (از سال 90 تاکنون) 447 عضو از بیماران مرگ مغزی استان برداشته است،گفت: 97 درصد از این اعضا به بدن بیماران نیازمند پیوند زده شده است.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در استان را تاکنون 124 خانواده عنوان کرد و بیان داشت: طی برنامه‌ای با عنوان جشن نفس از این خانواده‌ها دعوت و از آنها تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به زمان برگزاری این جشن در مرکز استان، گفت: جشن نفس در تاریخ 11 شهریور ماه سال جاری در سالن ستاره شهر یاسوج برگزار می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه خانواده‌ها و بیماران گیرنده عضو نیز در این برنامه دعوت و حضور دارند، خاطرنشان کرد: این جشن با حضور افزون بر یک هزار نفر مهمان (مسئولان کشوری، استانی، خانواده‌های اهدا کننده و گیرنده عضو) در یاسوج برگزار می‌شود.

منبع:چهارفصل

انتهای پیام/ آرامه.و

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: