« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
هنري کيسينجر:
هنري کيسينجر وزير خارجه اسبق آمريکا مدعي شد که از بين رفتن داعش مي تواند فرصت را براي ظهور امپراتوري ايران به وجود آورد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛به نقل از الجمينر، کيسينجر در مقاله اخير خود در خصوص خاورميانه اين مطلب را بيان کرده است. بر اساس اين گزارش، کيسينجر در مقاله خود در خصوص داعش نوشت که اين گروه تروريستي تندرو که کنترل بخش هاي وسيعي از عراق و شام را در دست دارد، خود را به عنوان دشمن تمدن مدرن معرفي کرده و به دنبال جايگزين کردن خونبار نظام بين الملل چند کشوري با يک امپراتوري واحد است که بر اساس قانون شريعت اداره خواهد شد.وي در ادامه مطلب خود مدعي شد که در چنين شرايطي اصطلاح قديمي «دشمن دشمن تو، دوست توست» ديگر صدق نمي کند.

 به عقيده وي در خاورميانه حال حاضر، دشمنِ دشمن تو احتمالا دشمن تو هم هست. خاورميانه از طريق ايدئولوژي ها و کنش هاي مشخص خود، جهان را تحت تاثير قرار داده است.اين سياستمدار آمريکايي همچنين در ادامه مقاله خود آورده است: اکثر قدرت هاي غير داعش، شامل ايران شيعه و دولت هاي سني پيشرو بر نابودي داعش به توافق و اجماع رسيده اند.

اما کدام دسته اين منطقه را به ميراث خواهد برد؟ ائتلاف سني ها؟ يا حوزه تحت نفوذ ايران؟به اعتقاد کيسينجر پاسخ به اين سوال پيچيده است. چراکه ناتو و روسيه هر کدام يک سر اين جدال را حمايت مي کنند. اگر منطقه تحت هدايت سپاه پاسداران و نيروهاي شيعه وابسته به آن قرار گيرد نتيجه، دستيابي به يک کمربند منطقه اي (شيعه) از تهران تا بيروت خواهد بود که در نهايت منجر به ظهور امپراتوري راديکال ايراني خواهد شد.  به گفته کيسينجر بزرگترين تهديد پيش روي خاورميانه، تسلط بالقوه ايران بر منطقه خواهد بود که جنس حکومت برآمده از آن، هم امپراتوري خواهد بود و هم جهادگرايي!/جماران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: