« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
یاسوج
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی در استان خبر داد و گفت:باید انواع مختلف گیاهان دارویی و اثرات آنها در درمان و سلامتی شناسایی و از آنها استفاده بهینه کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، محمد سبحانی، رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۱۴ مردادماه در نشست خبری، اظهار کرد: این استان پتانسیل خوبی در زمینه گیاهان دارویی دارد.
وی با اشاره به شرایط مناسب رشد انواع مختلف گیاهان دارویی و کشت آنها در استان، افزود: باید انواع مختلف این گیاهان و اثرات آنها در درمان و سلامتی شناسایی و از آنها استفاده بهینه کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی را راهکاری مؤثر برای توسعه و ارتقای اقتصاد و عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه استان تاثیر بسزایی دارد.
سبحانی از عملیاتی شدن مرکز گیاهان دارویی استان خبر داد و ابراز کرد: این مرکز از اوایل سال جاری اجرایی شده است، ضمن اینکه حدود ۸۲۰ گونه گیاهی احصاء شده و ۴۲۰ گونه گیاهی در استان وجود دارد.
وی از راه اندازی مرکز گردشگری این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: مهمان‌سرای جهاد دانشگاهی در تعطیلات سال‌جاری بیش از ۱۰۰ خانوار را میزبانی کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مجتمع آموزش عالی و پژوهشی گچساران با محوریت شرکت نفت گچساران تا آخر سال ۹۶ راه‌اندازی می‌شود.
سبحانی با بیان اینکه جهاددانشگاهی واحد استان از سال ۸۰ آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۵۰ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه این استان به لحاظ برنامه‌ریزی محروم است نه منابع، اظهار کرد: امیدوارم ارتباط سازمانی در این استان بیش از گذشته بیشتر شود و بخش خصوصی دست به دست هم بدهند، تا با برنامه‌ریزی گام‌های مطلوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد برداریم.
رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ منابع بسیار غنی و دارای ظرفیت است اما در حوزه برنامه‌ریزی مشکلاتی وجود دارد.
سبحانی در بخش دیگری از سخنان خویش یادآور شد: همه گروه‌ها و جناح‌ها برای جهاد دانشگاهی قابل احترام است و دست همه آنها را در راستای پیشرفت و توسعه استان به گرمی می‌فشارد و این نهاد بر این اعتقاد است که پایبندی به اصول قانون اساسی و ولایت فقیه  دو رکن اساسی نظام اسلامی ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین