« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
یاداشت/احسان رضاپور
عضو منتخب شورای اسلامی دهستان قیام تقاضای استقرار اورژانس ۱۱۵ در سه راهی قیام؛لنده؛بهمئی را نمود.
پایگاه خبری آوای رودکوف: احسان رضاپور در یاداشتی نوشت :پایگاه جاده ای در جاده ها و در مبادی شهرهایی با جمعیت کمتر از50هزار نفر با فاصله حداکثر40کیلومتر وبا در نظر گرفتن حداکثر زمان رسیدن به محل حادثه(15دقیقه)ایجاد می شود.

هر پایگاه جاده ای دارای یک دستگاه آمبولانس فعال بوده وبا مرکز ارتباطات وفرماندهی عملیات یا مرکز پیام در ارتباط می باشد.

یکی از اصلی ترین عوامل مرگ ومیر در منطقه ما،حوادث رانندگی وجاده است بر همین اساس لازم است در جاده بهمئی-لنده  اورژانس 115(پایگاه جاده ای)راه اندازی شود که بهترین نقطه سه راهی قیام-لنده-بهمئی است.

نقش اورژانس برای مردم خصوصا در جاده ها ومکان هایی که فاصله دورتری نسبت به مراکز بیمارستانی دارند بسیار مهم وحائز اهمیت است.

با توجه به اهمیت امدادرسانی به موقع و فوری به مصدومان در هنگام وقوع حوادث رانندگی،آتش سوزی،پرت شدن از کوه وکمر و دیگر حوادث طبیعی وغیر طبیعی وهمچنین به موقع رساندن مصدومان وحادثه دیدگان به مراکز بهداشتی و درمانی وهمچنین کاهش چشمگیر آمار مرگ ومیر،ایجاد هر چه سریع تر پایگاه جاده ای اورژانس115در نزدیکی روستای بزرگ قیام ضروری و واجب به نظر می رسد.

به علت دور بودن مسافت با پایگاه های دیگر اورژانس در امداد رسانی خلل وارد می شود و یقینا با افتتاح این پایگاه کادر فوریت های اورژانس در کمترین زمان ممکن می تواند به محل وقوع حادثه رسیده وخدمت رسانی بنمایند.

جاده بهمئی-قیام-لنده یکی از پرپیچ ترین وخطرناک ترین جاده های استان است که تردد زیادی در آن می شود و بدلیل آمار کشته های زیادی که در این سال ها داده به جولانگاه مرگ مشهور شده در حالی که اگر در وسط این جاده نزدیک به روستای قیام پایگاه جاده ای اورژانس115قرار داشت خیلی از مصدومانی که در تصادفات به دلیل دیر رسیدن جان خود را از دست داده اند نجات می یافتند.

روستای قیام در فاصله30کیلومتری شهرستان لنده واقع گردیده وجمعیت آن حدود1200نفر است و روستای ثقل مرکزی است که روستاهای زیادی در اطراف آن قرار گرفته اند.

از آقای خانی ریاست محترم شبکه بهداشت خواهشمندیم که این درخواست بجای مردم قیام را در مرکز استان و وزارت پیگیری نمایند که در ادامه طرح تحول سلامت این اقدام خدمتی بزرگ به شهرستان وبخصوص منطقه عالی طیب خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: