« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که همگرایی که آمریکا علیه ایران در دنیا ایجاد می کرد بعد از برجام از بین رفته است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در برنامه تلویزیونی شبکه استانی خراسان رضوی با تبریک ایام دهه کرامت گفت: علاقمند بودیم که از نزدیک در جریان فعالیت های توسعه ای استان خراسان رضوی و روند تحرک اقتصادی این استان باشیم و در این راستا در جلسه شورای اداری وضعیت پیشرفت پروژه ها بررسی می شود.

همگرایی آمریکایی علیه ایران بعد از برجام شکست خورده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آمریکایی ها تلاش می کردند تا با همراه کردن کشورهای اروپایی تحریم هایی علیه ایران انجام دهند و در گذشته توانسته بودند کشورهایی مانند روسیه را نیز با خود همنوا کنند در آن شرایط ایران مذاکرات هسته ای را انجام داد که مربوط به 3 سال قبل است.

وی افزود: در توافق هسته ای، ایران چند کار را سامان داد و باعث شد فضایی برای انجام فعالیت های اقتصادی فراهم شود به نحوی که فروش نفت و محصولات پتروشیمی تسهیل شد و مراودات بانکی نیز با وجود اینکه به صورت مطلوب نیست اما در کل انجام می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: بعد از توافق هسته ای روند سرمایه گذاری خارجی در کشور آغاز شده و انجام امور شرکت های کشتیرانی و بیمه ای تسهیل شده است و نباید فراموش کرد در آن مقطع زمانی آمریکایی ها به راحتی تحریم هایی علیه ایران اتخاذ می کردند و در شورای امنیت نیز به امضای سایر کشورهای می رسید به دلیل این که آمریکایی ها توانسته بودند در آن زمان یک نوع همگرایی علیه ایران به وجود بیاورند اما در حال حاضر آنان شکست خورده اند.

ایران و روسیه و عراق و نیروهای مقاومت کمر داعش را در موصل و دیگر نقاط شکستند

وی ادامه داد: ایران و روسیه، عراق و نیروهای مقاومت توانستند کار بزرگی صورت دهند و کمر داعش را در موصل و جاهای دیگر بشکنند، این موضوع را آمریکایی ها و اسرائیلی ها تحمل نمی کردند چون علاوه بر اینکه شرایط اقتصادی ایران بعد از برجام در حال بهبود بود در منطقه نیز توفیق های زیادی حاصل شده است، البته به خاطر شیطنت ها روند پیشرفت ها کند است.

آمریکایی ها نمی خواهند برجام را به دست خود از بین ببرند

لاریجانی ادامه داد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها با حالت عصبانیت تلاش می کنند این وضعیت را از بین ببرند و اینکه مصوبه سنا که بعد در مجلس آمریکا نیز به تصویب رسید چه هدفی را دنبال می کند باید در این رابطه عنوان کرد آمریکایی ها نمی خواهند برجام را به دست خود از بین ببرند بلکه می خواهند با تبلیغات فضایی ایجاد کنند که روند سرمایه گذاری در ایران با مشکل روبه رو شود همچنین آنان قصد دارند ایران را عصبانی کنند که ایران، خودش در قبال برجام عکس العملی را نشان دهد که آن ها می خواهند.

رسانه ها و رادیو و تلویزیون حد و اندازه مصوبه آمریکایی ها را به صورت صحیح ترسیم کنند

رئیس مجلس اضافه کرد: رسانه ها و رادیو و تلویزیون حد و اندازه مصوبه آمریکایی ها را به صورت صحیح ترسیم کنند به دلیل اینکه گاهی این موضوع به نحوی در رسانه ها انعکاس داده می شود که حادثه بزرگی رخ داده است اما باید توجه داشت 90 درصد از تحریم های مربوط به مصوبه، در حال حاضر وجود دارد به دلیل اینکه بعد از توافق هسته ای، تحریم های مربوط به مسائل هسته ای برداشته شده است.

بخش قابل توجهی از تحریم ها از قبل نیز وجود داشت و حالا پیاز داغ آن را زیاد کردند

وی ادامه داد: در حال حاضر تحریم هایی که با فرمان رئیس جمهور آمریکا انجام شده بود شکل قانونی به خود گرفته است اما نباید فراموش کرد بخش قابل توجهی از این تحریم ها در حال حاضر نیز وجود دارد البته یک مقداری پیازداغ آن را زیاد کرده اند به طور مثال قبلا نیروی قدس سپاه تحریم بود الان سپاه پاسداران را نیز تحریم کرده اند یا در جاهایی دست رئیس جمهور آمریکا را باز گذاشته اند تا افراد جدیدی را نیز تحریم کنند و تمرکز را روی تروریسم و مسئله موشکی برده اند.

رسانه ها اضطراب بلاوجه ایجاد نکنند

رئیس مجلس افزود: حد و اندازه مصوبه آمریکایی ها باید برای مردم درست ترسیم شود و مخصوصا رادیو و تلویزیون اضطراب بلاوجه ایجاد نکند، اینکه در خبر گفته شد این موضوع مادر تحریم ها است، این واقعیت ندارد به دلیل اینکه قسمت زیادی از تحریم ها نیز در حال حاضر وجود دارد بنابراین نباید اضطراب ایجاد کرد و موضوع را در حدی که هست توضیح داد چون بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و ما نباید در دام آن ها بیفتیم.

لاریجانی گفت: اینکه آمریکایی ها یک مقدار پایشان را از توافق هسته ای جلو گذاشته اند، تخلف است و حتما ما، مقابله خواهیم کرد به همین دلیل در اجلاس اخیر گروه 1+5 نمایندگان ایران مواضع خود را تشریح کردند و بنده نیز گزارش را که مطالعه کردم بیانگر این است که یک نوع تقسیم بندی در کشورها ایجاد شده و می فهمند که آمریکا تخلف می کند و این دستاورد مهمی است و روسیه به صورت شفاف به تخلف آمریکا اشاره می کند و برخی کشورهای دیگر نیز به صورت اجمالی فهمیده اند که آمریکایی ها رفتار غیردرستی دارند که این نکته مهمی است.

وی ادامه داد: در ایران راه های مقابله با اقدامات آمریکا وجود دارد که برخی از این راهکارها در شورای هسته ای بحث شده وکار مقابله ای در مجلس در حال انجام است و در این رابطه بیش از یک ماه است که بر روی طرحی کار شده و با توجه به پیش بینی ها از قبل هماهنگی هایی صورت گرفته و می توان به تصویب فوریت طرح مقابله با اقدامات آمریکا در مجلس که با رأی بالایی تصویب شد اشاره کرد و در حال حاضر نیز از آقای بروجردی درخواست شد که کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه فوق العاده ای را برگزار کند و موضوع در اولین جلسه علنی مجلس بعد از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری پیگیری می شود.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از چالش های اساسی کشور مسائل اقتصادی است، گفت: شاید نتوان عنوان کرد در بخش فرهنگی کشور با بحران روبه رو است اما برخی نارسایی های در کارهای فرهنگی وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های تولیدی گفت: مسئولین باید شفاف با مردم صحبت کنند به دلیل اینکه همین مردم که در زمان جنگ کمک کرده اند می توانند در حال حاضر نیز کمک کنند تا مسائل اقتصادی نیز رفع شود.

رئیس مجلس ادامه داد: کلید گشایش کارها در حوزه اقتصاد، اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی است و نکته دیگر اینکه باید هزینه های دولت کاهش یابد و دولت با جراحی هایی که در حوزه اقتصاد انجام می دهد فضای سرمایه گذاری را تسهیل کند البته در این راستا ستادی در دولت به وجود آمده و قانون های خوبی در مجلس برای تسهیل فضای کسب و کار مصوب شده است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای صحیح سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: سیاست های مذکور به صورت صحیح اجرایی نشده بنابراین باید دولت با تمرکز بیشتری به این موضوع توجه کند و شرایط را برای توسعه اقتصاد فراهم کند، نباید فراموش کرد در حال حاضر مسابقه ای در قاره آسیا برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد و عنوان می شود قرن آینده، قرن آسیا است بنابراین باید یک وفاق ملی برای پیشرفت اقتصادی فراهم شود.

رئیس نهاد قانونگذاری با تاکید بر لزوم توسعه اقتصادی گفت: باید از حواشی در کشور پرهیز شود به دلیل اینکه حواشی در کشور ما زیاد شده البته رسانه ای ها دوست دارند چیزهای عجیب و غریب را بزرگ کنند اما به دلیل اینکه رفع مشکلات اقتصادی یک اولویت ملی محسوب می شود باید با وفاق و تمرکز تلاش کرد تا اقتصاد کشور پیشرفت کند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در مقابله با قاچاقیان مواد مخدر باید تلاش شود با سرشاخه های اصلی به طور قاطع برخورد شود.

لاریجانی با اشاره به تلاش های نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس گفت: این استان از نمایندگان ورزیده ای برخوردار است که از تحصیلات خوبی برخوردارند و پیگیر مسائل استان نیز هستند البته نمایندگی یک شغل پردردسر محسوب می شود چون نمایندگان تشکیلاتی ندارند و باید علاوه بر اینکه در حوزه قانونگذاری فعالیت دارند به مشکلات مردم نیز رسیدگی کنند اما این شغل به دلیل اینکه برای رفع مشکلات مردم تلاش می شود، شغل جذابی نیز است.

وی ادامه داد: روستاهای ما بیش از نرم جهانی مهاجرت دارند و این خطرناک است.

دکتر لاریجانی اظهار کرد:تعداد زیادی از روستاییان اطراف مشهد به این شهر مهاجرت کرده‌اند.در مجلس مصوبه‌ای جهت رونق تولید و اقتصاد در روستاها تصویب شده است.

وی افزود: برخی از آشفتگی‌ها در حوزه های اقتصادی را دولت یازدهم توانست سامان دهد مثلا در موضوع هسته ای توافق هوشمندانه ای صورت گرفت که نظام در آن شرایط تصمیم گرفت و ورق را از دست امریکایی های گرفت البته آمریکایی ها تقاضای مذاکره کرده بودند. اگر چه ممکن است ضعف های تاکتیکی وجود داشته باشد اما در کل امریکایی ها و اسراییلی ها و برخی کشورها از این موضوع عصبانی هستند چون از سوی ایران کار هوشمندانه و مهمی صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت یازدهم تورم تا حدی کنترل شد و رتبه ایران در این خصوص ارتقا یافت البته در زمینه خروج از رکود اقتصادی توفیق چندانی نبوده و باید در این زمینه خیلی تلاش شود و نباید فراموش کرد که یکی از نقص های دولت یازدهم این بود که شتاب انجام کارها کم بود.

‎وی افزود: از چند سال پیش در مجلس ردیفی برای امور زیارتی و گردشگری لحاظ شده و نمایندگان استان خراسان در این رابطه تلاش برای توجه بیشتر کردند و در این رابطه نخست استان خراسان رضوی مورد توجه قرار گرفت، بعدها استان‌های قم و فارس هم اضافه شد.

لاریجانی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای انجام پروژه قطار سریع‌السیر صورت گرفته و در ادامه مجموعه اقداماتی برای این امر صورت می‌گیرد که استان خراسان برای جذب سرمایه‌ها فرصت بیشتری داشته باشد.

‎رییس نهاد قانونگذاری در مورد اقدامات برای رفع مشکلات حاشیه نشینی شهرها افزود: در قانون برنامه در چند بخش وظایف را اندازه‌گیری کردیم و بر همین مبنا وظایفی بر عهده دولت است تا به خدمات و آسیب‌های بخش حاشیه‌نشینی توجه کند.

وی ادامه داد: مناطقی که حاشیه هستند بر روی حساب و کتاب شهرسازی ایجاد نشده است و برای همین امکانات خدماتی ندارند اما سعی می شود 3 سال به این مناطق خدمات ارائه شود و بعد از 3 سال باید اقدامات قانونی مورد لزوم صورت گیرد تا شرایط برای رفع مشکلات فراهم شود.

‎لاریجانی با بیان اینکه روش‌های دیگری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است، گفت: مثلا برای مسئله اعتیاد با ستاد مربوطه بحث شده است تا مشاوره به خانواده‌ها در بخش بهزیستی به صورت رایگان انجام شود.

وی افزود: برای کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای فراهم کردیم تا خوداشتغالی داشته باشند و برای بخش‌های آسیب‌پذیر اقداماتی صورت می‌گیرد.

رییس قوه مقننه در بحث یارانه‌ها گفت: باید به قشرهای آسیب‌پذیر مانند کمیته امداد و بهزیستی توجه شود.

‎وی با تاکید بر اینکه فضای مشهد متاثر از فضای معنوی است که باید حفظ شود، افزود: زمینه‌های شکوفایی کارهای فرهنگی و دینی در این استان فراهم است و در همین راستا بودجه‌های حمایتی گذاشته‌ایم و اعتباراتی از صندوق توسعه ملی به این موضوع اختصاص داده شده است.

لاریجانی ادامه داد: تسهیلات برای انجام سرمایه‌گذاری در بخش های دیگر در نظر گرفته شده و موضوع سرمایه گذاری مورد حمایت مجلس خواهد بود.

‎وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه کارها و تحرکات خوبی در استان ایجاد شده است و بخشی از صادرات در استان خراسان رضوی انجام شده و این استان ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارد. در بخش توریست و زیارت و کشاورزی بسیار موفق بوده و صادرات گندم این استان نیز خوب بوده است.

‎رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که باید کار شود، بخش معدنی است، افزود: شورای معادن به استانداری‌ها داده شده و افرادی که در این زمینه علاقه‌مند به کار هستند می‌توانند در این شورا باشند و باید گفت استان خراسان بسترهای خوبی در این زمینه دارد.

‎وی با بیان اینکه پدیده خشکسالی پدیده جهانی است، ادامه داد: باید با اقدامات لازم از منابع آبی کشور استفاده بهینه شود.

لاریجانی اظهار کرد: آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی در این استان به خوبی انجام می‌شود و برای آبیاری‌های نوین از صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شده تا از منابع آبی استفاده بهینه شود.

وی افزود: باید نقشه راه برای کشاورزی ایجاد شود و علاوه بر آن، برای شیرین کردن آب مناطق ساحلی تدابیری اتخاذ شده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه نکته‌ای که در آینده برای ایران مهم است، ساختار شهرنشینی است، گفت: در برخی از مناطق بسترها فراهم است مثل مناطق ساحلی و این یکی از مسائل مهمی است که باید در نظر گرفته شود و در اولویت باشد.

لاریجانی به نحوه ارائه یارانه نقدی به مردم اشاره کرد و گفت: ارائه یارانه‌ها با این شیوه معقول نیست، در مجلس مصوبه‌ای تصویب شده است که بر اساس آن قشرهایی که تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند چند برابر یارانه بگیرند و در مقابل یارانه ثروتمندان حذف شود.

رئیس مجلس افزود: آمریکایی ها و برخی کشورهای منطقه کارهایی انجام می دهند که بیشتر حالت لجبازی به خود گرفته است و خارج از شئون دیپلماتیک محسوب می شود و حالت عصبانیتی که از رفتار آمریکایی ها معلوم است بیانگر این است که ما در راه درست حرکت می کنیم بنابراین نباید مضطرب شد به دلیل اینکه مسیر انقلاب اسلامی، مسیر حق است.

وی ادامه داد: مردم ایران از هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری برخوردارند و پشتوانه های ایران هر روز تقویت می شود و مسیر اقتصادی کشور از شرایط شکننده، رها شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: بخش قابل توجهی از تحریم های جدید آمریکایی ها مربوط به کشور روسیه است به دلیل اینکه ایران و روسیه در منطقه توفیق پیدا کرده اند و ضربات مهمی را به تروریست ها وارد کرده اند.

لاریجانی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور روشن است و اقدامات دشمنان نباید برای ما حواس پرتی ایجاد کند.

وی گفت: با نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از توان داخلی، کشور به موفقیت دست می یابد و نباید فراموش کرد کشورهای اروپایی با لجبازی های آمریکا، همراهی نمی کند.

رئیس مجلس افزود: مجلس از اقدامات سازنده برای پویایی اقتصاد کشور حمایت می کند و با وزرا همکاری داشته است.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: نباید به خاطر شیطنت های آمریکا و دشمنان یاس در کشور ایجاد شود به دلیل اینکه راه آینده کشور انشاءالله روشن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین