« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
«پدرش نه شک می‌ریزد و نه فریاد می‌زند. فقط یک کلمه از دهانش بیرون می‌آید و آن اعدام است. می‌گوید ما اعدام می‌خواهیم.»
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری برنا؛ روزنامه اعتماد نوشت: «صدای پدر آتنا دختر ٧ ساله‌ای که روز ٢٨ خرداد از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت از پشت تلفن گرفته است. جسد آتنا را ٢٠ روز بعد در پارکینگ مغازه قاتل پیدا کردند. پدرش نه اشک می‌ریزد و نه فریاد می‌زند. فقط یک کلمه از دهانش بیرون می‌آید و آن اعدام است. می‌گوید ما اعدام می‌خواهیم. شوک حادثه در صدای بهنام اصلانی شنیده می‌شود. سکوت‌های طولانی و بعد می‌گوید: «حال مادرش خوب نیست. حال هیچ کدام‌مان خوب نیست. چه کسی گفته امروز تشییع جنازه دختر من بوده؟ او اینجاست هیچ کسی او را توی قبر نگذاشته. اینجا کنارم است، میبینمش.»

اصلانی درباره تمام آن ٢٠ روز و شبی که هر لحظه‌اش هزار سال گذشت و چشم‌شان به در خشک شد تا خبری از او بیاید، می‌گوید: «احساس سوختن به تماشا نمی‌شود قلبی که همچو مشعل نم‌دیده شد خموش» این را می‌گوید و سکوت طولانی‌اش خبر از هجوم دردها به ذهن و قلبش می‌دهد. ناگهان بریده‌بریده حرفش را ادامه می‌دهد و می‌گوید: «خواسته ما این است که قاتل سریع اعدام شود. امیدوارم هر چه زودتر پیگیری پرونده را تمام کنند و قاتل دخترم را به‌ سزای اعمالش برسانند.»

پدر آتنا از همدردی تمام مردم ایران برای این اتفاق تشکر کرد. مراسم تشیع جنازه آتنا اصلانی با حضور گسترده اهالی پارس‌آباد اردبیل برگزار شد؛ دختری که ٢٠ روز پیش هنگامی که در کنار بساط دستفروشی پدرش در خیابان پزشکان پارس‌آباد ایستاده بود، ربوده شد. در تمام این ٢٠ روز مردم هم در فضای مجازی و هم در شهر پارس‌آباد با اعلامیه‌هایی که در دست داشتند، برای پیدا شدنش لحظه‌شماری می‌کردند. تا این که بعد از پیگیری‌های پلیس و بازجویی از مظنونان حادثه معلوم شد، آتنا به قتل رسیده است. جسدش را در پارکینگ خانه قاتل پیدا کردند. این در حالی بود که دیروز دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره پرونده قتل آتنا گفت: پس از بررسی‌های انجام شده سرانجام نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی آتنا اصلانی مشخص شد و در نهایت تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اشاره به این که طی بررسی‌های انجام یافته، مشخص شد که قاتل ٤٢ ساله متاهل و دارای فرزند و سابقه‌دار است، گفت: این اطمینان به خانواده مقتول و اهالی شهرستان پارس‌آباد داده می‌شود که این پرونده در سریع‌ترین زمان رسیدگی خواهد شد.

ناصر عتباتی، دادستان اردبیل گفت: پس از بررسی‌های انجام یافته سرانجام نتیجه تحقیقات پزشکی قانونی آتنا اصلانی، دختر معصوم هفت ساله پارس‌آبادی مشخص شد و در نهایت تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید کرد.

وی افزود: با وجود این که مدت طولانی از زمان قتل نونهال پارس‌آبادی می‌گذرد ولی تحقیقات پزشکی قانونی این موضوع را تایید کرد و پرونده وارد فاز جدیدی شد که تمامی اقدامات و بررسی‌های لازم در این زمینه همچنان با جدیت و اهتمام ویژه ادامه دارد تا بتوانیم تمامی رازهای پنهان این ماجرای پرنشیب و فراز را برای همگان مشخص کنیم.

عتباتی بیان کرد: وفق دستور ریاست دادگستری استان اردبیل و با نظارت دادستان مرکز استان، روند پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت و تمام تلاش و اهداف ما مبنی بر این محور خواهد بود تا بتوانیم عدالت را به‌ طور کامل در حق این طفل معصوم ادا کنیم و حق او را از قاتلش بستانیم.

دادستان پارس آباد گفت: هیچ پرونده‌ای از پزشک قانونی مبنی بر تایید اختلالات روانی قاتل برای‌مان ارسال نشده است.

ردپای قاتل «آتنا» در سه قتل

همچنین طباطبایی دادستان پارس‌آباد گفت: با اقرار متهم به قتل آتنا، پرونده به عنوان یک ابرپرونده وارد مرحله جدیدی شد؛ به‌ طوری که با پیگیری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته احتمال رمزگشایی چندین پرونده دیگر همچون فوت مشکوک و قتل سر به مهر مانده وجود دارد.

دادستان شهرستان پارس آباد با بیان این که قاتل تمامی اقدامات خود را در این زمینه برنامه‌ریزی شده، انجام داده است، افزود: ما با یک قاتل حرفه‌ای روبه‌رو هستیم که در گذشته هم چندین پرونده علیه وی تشکیل و بازداشت شده اما بنا به نبود دلایل کافی متهم آزاد شده است.

طباطبایی در خصوص اظهارات قاتل افزود: قاتل هیچ گونه اختلالات روانی نداشته و دلیلی هم مبنی بر این رفتار از پزشکی قانونی تاکنون برای ما ارسال نشده؛ به‌ طوری‌ که قاتل تنها انگیزه خود را از این قتل انگیزه مالی عنوان کرده است.

وی با تکذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی افزود: جسد آتنا، دختر هفت ساله پارس‌آبادی سالم و دست نخورده بود و قاتل با خفه کردن، این دختر را به قتل رسانده است.

طباطبایی از همکاری همسر و برادر قاتل در کشف جسد خبر داد و گفت: این پرونده نتیجه یک معضل اجتماعی بوده و منحصر به شهرستان پارس‌آباد نمی‌شود. بنابراین از عموم مردم شهرستان و مسوولان تقاضا داریم از دامن زدن و اظهار نظر در مورد این موضوع پرهیز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد با اعلام این خبر گفت: جسد خانمی که دو سال پیش در کنار روستای مجیدآباد پیدا شده بود توسط همین شخص به قتل رسیده بوده که در جریان بازجویی به آن اعتراف کرد.

سیدعبدالله طباطبایی افزود: با اعتراف قاتل آتنا احتمال این که وی قتل‌های سریالی مرتکب شده یا دست داشته باشد، بیشتر است، لذا تحقیقات و بازجویی از قاتل ادامه دارد و خبرهای تکمیلی به محض روشن شدن جریانات به اطلاع مردم خواهد رسید.

همچنین طباطبایی، دادستان پارس‌آباد ساعتی بعد از اعلام دومین قتل از سوی قاتل آتنا از ردپای این قاتل در یک قتل دیگر هم خبر داد و گفت: احتمال رد پای شیطان پارس‌آبادی در سومین قتل نیز وجود دارد و ما در پرونده قضایی «آتنا اصلانی» با یک قاتل سریالی مواجه هستیم.

سیدعبدالله طباطبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قضایی آتنا اصلانی در پارس‌آباد گفت: رد پای شیطان پارس‌آبادی در سومین قتل که مربوط به یک زن ٣٠ ساله در سال ٩٣ بوده نیز دیده می‌شود که هم‌اکنون تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که قاتل آتنا در این پرونده واقعا نقش داشته که به همین دلیل نیاز است که تا پایان تحقیقات نتایج مورد بررسی قرار داده شود.

وی افزود: شمار پرونده‌هایی که احتمال می‌رود با توجه به نحوه قتل، قاتل آتنا در آنها نقش داشته باشد به سه پرونده می‌رسد که یکی از پرونده‌هایی که احتمال می‌رود رد پای شیطان پارس‌آباد در آن وجود داشته باشد، مربوط به جسد سوخته یک زن در محله شهرک فجر پارس‌آباد است که در نزدیکی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) کشف شده بود و بررسی این پرونده در سال ٩٣ توسط دادستان وقت پارس‌آباد، رحیم گلزاده انجام شده و مصاحبه‌هایی نیز در این زمینه با وی انجام شده بود. طبق مصاحبه‌های انجام یافته با دادستان وقت پارس‌آباد سریعا پس از گزارش موضوع مبنی بر یافتن یک زن کاملا سوخته شده، ماموران آگاهی پارس‌آباد سر صحنه حضور یافتند و در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که این جسد بدون سر بوده و به‌ طور کامل سوخته است که پس از آن ماموران آگاهی پارس‌آباد، تشخیص هویت این جنازه و نیز شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت را در دستور کار قرار دادند.

دادستان پارس‌آباد بیان کرد: برای بررسی‌های بعدی این جسد سوخته و بدون سر با هماهنگی و دستور مقام قضایی تحویل پزشکی قانونی منطقه شد و پس از بررسی‌های انجام یافته مشخص شد که این جنازه در حالی که حدود یک هفته قبل در داخل گونی در شهرک فجر رها شده بود، بعد از مرگ سوخته است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که در این شهرستان نیز هیچ مفقودی در آن برهه زمانی و تا اکنون اعلام نشده و شکایتی نیز در این خصوص وجود ندارد، احتمال این که جنازه متعلق به فرد غیر بومی باشد، بسیار محتمل است.»
برچسب ها: پدر ، آتنا ، اعدام ، آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین