« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کهگیلویه و بویراحمد
روابط عمومی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به درج گزارشی خبری پیرامون روستای ابموه شهر سوق در کهگیلویه جوابیه ای صادر نمود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ پیرو انتشار خبری با " عناوین " کودکان یتیم و آرزویی که تا بحال محقق نشد/قصه ی تلخ ۷ خواهر وبرادر یتیم سوقی -جز فقر و محرومیت، کسی در خانه این خانواده هشت نفر را نزده است! -کودک با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند/ مرگ پدر و دست‌های پینه‌بسته مادر-حضورمدیرعامل هلال احمراستان و رئیس هلال احمرکهگیلویه درروستای آبموه وقول مساعدت جهت خانه دارشدن ۷ کودک یتیم " در بعضی از سایتها و پایگاههای خبری استان ؛ روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان کهگیلویه و بویر احمد با هدف تنویر افکار عمومی جوابیه ای صادر کرد.

اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی خیرین ،نیکوکاران و همه عزیزانی که این نهاد حمایتی را در خدمت رسانی به محرومین یاری میکنند و همچنین تقدیر وتشکر از رسانه های استان که همیشه همراه این نهاد حمایتی بوده و فقط با هدف مرتفع نمودن مشکلات خانواده ها اطلاع رسانی لازم را انجام میدهند. لذا شایسته است مسئولین محترم رسانه ها که هدفی جز رساندن درد و رنج محرومین به گوش مسئولین جهت جلوگیری از معضلات اجتماعی وتنویر افکار عمومی ندارند، هنگام درج گزارشات مردمی اطلاعات کامل را از روابط عمومی ادارات و نهادهای مرتبط کسب تا خدای ناکرده افکار عمومی دچار ابهام و یا سلب اعتماد از خدمات انجام شده نشوند.

کمیته امداد بعد از درج خبر فوق مکاتبه و پیگیری لازم را در این خصوص با ادارات زیر مجموعه در شهر سوق و شهرستان کهگیلویه بعمل آورد که امید است ابهامات مطرح شده در اخبار درج شده رسانه های مختلف مرتفع گردند.

در خصوص گزارش خانواده مرحوم فرهادی به اطلاع می رساند، ایشان از تاریخ 1/9/1389بعلت بیماری ، تایید کمیسیون پزشکی و عدم بضاعت مالی تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت و از کلیه خدمات قانونی این نهاد بهره مند گردید. مشارالیه جهت اجرای طرح خوداشتغالی به واحد خودکفایی شهرستان و همچنین بدلیل غیر مقاوم ، فرسوده و قدیمی بودن منزل مسکونی به واحد عمران و ساختمان امداد معرفی گردید . لذا بعلت متروکه و خالی بودن روستا از سکنه و عدم امکانات اولیه، امکان احداث مسکن در روستای مذکور فراهم نگردید که راهنمایی های لازم جهت احداث در روستاهای همجوار از جمله بی بی زلیخایی ، برم سبز و لیر بزرگ بعمل آمد ولی ایشان تمایلی نشان نداده و از احداث مسکن در روستاهای مذکور خودداری کرد و همکاری لازم از طریق مشار الیه انجام نشد . پدر خانواده در تاریخ 9/11/1395بدلیل بیماری و سکته قلبی برحمت ایزدی پیوست که بلافاصله و بدون فوت وقت برای کلیه فرزندان ایشان حامی جذب شد که از طریق خیرین ماهیانه بطور متوسط مبلغ 9 میلیون ریال مساعدت می گردد و ماهیانه مبلغ 000/650/4 ریال با توجه به افزایش مستمری در سال جدید بعنوان کمک معیشت دریافتی دارند . به علاوه ماهیانه مبلغ 000/640/3 ریال از طریق دولت یارانه نقدی دریافت می کنند .در بازدید مورخ بیست و هشتم خردادماه سال جاری، رئیس و مددکاران کمیته امداد بخش سوق که به همراه خیرین جهت مرتفع نمودن مشکل مسکن و سایر نیازمندی های خانواده جهت توزیع سبد کالا و اقلام مورد نیاز خانواده اقدام نمودند ،که بعد از بازدید امدادگران وهمراهی خبرنگار سایت ایل بانو گزارش مذکور منتشر شد و در ادامه مدیر عامل جمعیت هلال احمر و تعدادی از خبرنگاران از خانواده مذکور بازدید کردند.

نهایتا حسب دستورات مدیرکل کمیته امداد استان و پیگیریهای انجام شده از طریق حوزه های مختلف ستادی و با توجه به دغدغه این نهاد حمایتی در این خصوص رایزنی لازم با بستگان خانواده توسط رئیس امداد در شهر سوق انجام شد که با توجه به داشتن شرایط خاص خانواده و ادامه تحصیل فرزندان با مهاجرت نامبرده به شهر سوق موافقت گردید. ضمن اینکه چنانچه خانواده قبل از این به روستا یا شهری که شرایط احداث مسکن در آن ممکن بود مهاجرت میکرد،کمیته امداد نسبت به احداث اقدام می نمود. لذا حسب هماهنگی بعمل آمده با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان که تقبل خرید یک باب منزل مسکونی برای نامبرده در شهرستان سوق را عهده دارشده اند ،ضمن تقدیر و تشکر از ایشان، این نهاد حسب وظیفه ذاتی خود در صورتی که جمعیت هلال احمر استان در این خصوص اقدامی نکند حسب ضوابط قانونی خود اقدام خواهدکرد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: