« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
رویترز اعلام کرد: قیمت نفت هر چند دیروز (جمعه) بالا رفت اما هر بشکه آن 45.68 دلار فروخته شد و پنجمین هفته کاهشی این طلای سیاه هم رقم خورد.
آوای رودکوف: قیمت نفت روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی با تضعیف ارزش دلار اندکی افزایش یافت اما پنجمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

گفته می شود که این کاهش 5 هفته‌ای به علت عدم موفقیت اوپک در کم کردن مازاد عرضه در بازار نفت اتفاق افتاده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 46 سنت افزایش 45.68 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام امریکا نیز با 27 سنت افزایش 43.01 دلار معامله شد.

هر دو شاخص جهانی نفت طی هفته گذشته 3.9 درصد از ارزش خود را از دست دادند و قیمت نفت اکنون پایین‌ترین قیمت نفت در 10 ماه گذشته را تجربه می‌کند که با نگرانی‌های پیوسته در مورد افزایش تولید محاصره شده است. 5 هفته کاهش تولید، طولانی‌ترین مدت زمان کاهشی هفتگی از اگوست 2015 به شمار می‌رود.

پس از اینکه بیکر هیوزف بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد که حفاران آمریکایی 11 دکل نفتی دیگر را فعال کردند که بیشترین افزایش در 3 هفته گذشته است، قیمت نفت رشد قیمتی ساعات اولیه معاملات را تاحدی از دست داد.

جیمز ویلیامز، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «تعداد بیشتر دکل نفتی فعال در این هفته یعنی تصمیم برای این فعال کردن دو ماه پیش وقتی قیمت‌ها بالاتر بوده است، اتخاد شده است.» وی گفت که انتظار دارد که این قیمت‌های پایین سبب شود تا تعداد دکل‌های نفتی در هفته‌هایی در ماه آینده یا دو ماه آینده کاهش یابد.

با وجود تلاش اوپک برای کاهش تولید، اما هنوز قیمت نفت در سال جاری حدود 20 درصد کاهش داشته است.

ارزش شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی 0.3 درصد کاهش یافت و پس از انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف‌تر از انتظار آمریکا، بیشترین کاهش روزانه از اوایل ماه ژوئن را رقم زد.

این روند، بازار را در مسیر بیشترین درصد کاهش در نیمه نخست سال از اواخر دهه 1990 قرار داده است.دران زمان، افزایش تولید و بحران مالی آسیا سبب خسارت شدید در زمینه قیمت نفت شد.

تحلیلگران بانک آمریکن مریل لینچ در یادداشتی روز جمعه اعلام کردند: «ما شک داریم که رشد تقاضا به قدر کافی برای سطح روند کاهشی قیمت نفت سرعت بگیرد.»

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: