« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به خانواده‌های تحت حمایت و توجه به جایگاه حقوقی آنان، یکی از امورات کمیته امداد در رسیدن به توانمندسازی خانواده ها است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، جهانبخش شمس الدینی،ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﮐﻤﯿﺘﻪ امداد کهگیلویه و بویراحمد،گفت: هدف کمیته امداد از ارائه خدمات حقوقی به جامعه هدف ارتقاء سطح آگاهی حقوقی مددجویان جهت دسترسی به احقاق حقوق آنان است.

وی افزود: ۱19 پرونده مددجویی و سازمانی شامل 116 مورد حقوقی و 3 مورد کیفری با تاکید بر توانمندسازی جامعه هدف در امور حقوقی از ابتدای سال گذشته تاکنون انجام شده است.

شمس الدینی ارائه خدمات مشاوره و معاضدت، تلاش جهت ترغیب و تشویق مددجویان برای برخورداری از معاضدت حقوقی، آموزش های حقوقی، شهروندی به مددجویان تحت حمایت و تلاش جهت ایجاد روحیه نیکوکاری در جامعه را از جمله مواردی نام برد که در رأس برنامه های حقوقی این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه  در زمینه رسیدگی به مشکلات حقوقی مددجویان و ارائه خدمات مشاوره ای به آنان 40 وکیل نیکوکار به صورت رایگان با این نهاد همکاری می کنند، تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تمامی هزینه های دادرسی مددجویان کمیته امداد با معرفی این نهاد به صورت رایگان انجام می شود.

ﺭﺋﯿﺲ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻭ ﺍﻣﻮﺭ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ استان ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی به مددجویان را از دیگر برنامه های این حوزه برشمرد و گفت: از سال گذشته تاکنون 282 مورد خدمات مشاوره ای حقوقی درخصوص مسائل خانوادگی مددجویان از جمله مهریه، نفقه زوجه، طلاق و طلاق توافقی، حضانت و نگهداری طفل و پرداخت نفقه اولاد و الزام به تمکین زوجه برای مددجویان انجام شده است.

شمس الدینی با بیان اینکه تمام خدمات حقوقی و مشاوره ای مددجویان رایگان است ، گفت: بر اساس تفاهم نامه کمیته امداد با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه ، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی ، از سوی این نهاد به کانون وکلا  یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می شوند تا به مشکلات آنان رسیدگی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: