« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
ستاد انتخابات رئیسی گزارش داد
ستاد انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی گزارشی از تخلفات صورت گرفته در روند اجرای انتخابات که تاکنون مشاهده شده، ارائه داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، به نقل از ستاد انتخابات رئیسی، برخی تخلفات و مشکلات اجرایی در روند انتخابات که تا ظهر امروز مشاهده شده به شرح زیر است:

۱. عدم رعایت عدالت در اعلام اسامی نامزدها

به‌رغم ذکر شهرت نامزدها در کنار نام ایشان در همه دوره ها و پیگیری مکرر و نامه رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور، بسیاری از شهرستانها ایشان را به عنوان سید ابراهیم رئیس الساداتی ذکر نموده اند و از ذکر شهرت ایشان (رئیسی) خودداری کرده‌اند. همچنین در برخی شعب نام رئیس جمهور مستقر بر خلاف حروف الفبا به عنوان اولین نفر ذکر شده است.

۲. عدم صدور کارت ورود به صندوق ناظران حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به‌رغم تحویل به موقع مدارک ناظران منتخب ستاد حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، استانداری ها و فرمانداری های مختلف با بهانه های واهی همچون وجود اختلال در سیستم رایانه ای از صدور کارت حضور ناظران استنکاف ورزیده و تاکنون که زمان برگزاری انتخابات است، همچنان به این تخلف خویش ادامه می دهند.

۳. جلوگیری از ورود ناظران دارای مدرک نظارت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به صندوق

ماده واحده ‌قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای، مصوب ۳۰/۵/۱۳۷۹ مقرر نموده است که ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه شمارشگر ممنوع بوده و جرم محسوب می‌گردد و متخلف به مجازات مقرر شده در تبصره ماده (۹۳) قانون انتخابات ریاست جمهوری محکوم خواهد شد. با این حال در شعب مختلف از ورود ناظران به صندوق ها جلوگیری شده است.

۴. شروع به کار همراه با تأخیر در برخی شعب

با وجود اعلام صریح وزارت کشور مبنی بر شروع کار اخذ رای از ساعت ۸ صبح، شعب متعددی در شهرستان ها با تاخیر غیرموجه اقدام به شروع رای گیری نموده اند.

۵. تبلیغ غیرقانونی به نفع دولت

هیات های اجرایی در صندوق های ثابت و سرکشی از شعب شهرهای مختلف به نفع رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ می نمایند. همچنین دست اندرکاران انتخابات با رفتارهای غیرقانونی همچون بستن دستبندهای سبز و بنفش و نوشتن رای افراد بی سواد بدون اذن آنها به نام رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ برای ایشان می کنند.

۶. توزیع تعرفه بدون مهر

در برخی شعب شهرهایی که آراء حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر سایر نامزدها فزونی دارد، تعرفه های بدون مهر توزیع شده که در ادامه به خاطر نداشتن مهر قابل ابطال می باشد.

۷. فعالیت ستادهای رئیس‌جمهور مستقر

به رغم اینکه فرصت قانونی تبلیغات تا ساعت ۸ روز پنجشنبه بوده است، در روز انتخابات، ستادهای رئیس جمهور مستقر همچنان باز بوده و اقدام به پخش سرود نموده و هواداران در مقابل آن تجمع نموده اند./نسیم انلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: