« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور شوم مطلقاً اجازه نخواهم داد «فساد» در هیچ کجای کشور لانه کند، گفت: ظرف ۶ ماه گزارش اصلاح ساختارهای فسادزا را اعلام می‌کنم.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خانه ملت: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه جلسه عصر امروز فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل ارتباطی که با مردم دارند با مشکلات و راه‌های برون‌رفت از این مشکلات آشنا هستند و من نیز به عنوان طلبه‌ای در جمع نمایندگان حضور یافتم و موضوعاتی که به برای برون رفت از نابسامانی‌های کنونی به ذهنم می‌رسید را بیان کردم و احساس می‌کنم دیدگاه‌های نزدیک به هم داریم و دغدغه‌های نمایندگان نیز سامان یافتن وضعیت اقتصادی و رفع فقر و بیکاری بود.

وی با بیان اینکه مجلس جایگاهی است که باید اعتمادش را به دولت اعلام کند، افزود: اگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوم وزرای دولت باید رأی اعتماد مجلس را کسب کنند که در این صورت هم رأی مردم و هم رأی نمایندگان را دارند.

رئیسی با بیان اینکه لازم است مجلس به دولت کمک کند، تصریح کرد: تصویب مقررات یا اصلاح ساختارهای فسادزا از جمله برنامه‌های بنده است، بنده دستگاه‌های اجرایی کشور را می‌شناسم و معتقدم می‌توان ساختارها را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 6 ماه از عمر دولتم گزارشی در مورد اصلاح ساختارهای فسادزا را بیان می‌کنم، یادآور شد: کشور ما در این بخش نیازمند تصویب قوانینی است که بنده در 6 ماه پیشرفت کار را به مردم و نمایندگان گزارش می‌دهم.

این داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه درست نیست از یک سوراخ چند بار گزیده شویم، گفت: با پرونده‌هایی که هر روز به روی میزها می‌آید، کشور دیگر به هیچ عنوان ظرفیت شنیدن چنین اخباری در زمینه فساد ندارد و ما بنای کار را بر این قرار داده‌ایم تا ساختارهای فسادآور، امضاهای طلایی و واگذاری مجوزهایی که از بخش دولت انجام می‌شود را اصلاح کنیم.

وی یادآور شد: اقداماتی را که بتوان در عرض 6 ماه به نتیجه رساند انجام می‌دهم و هر اقدامی که نیازی به تصویب قانون یا کمک نمایندگان نیز داشته باشد حتماً به مجلس اعلام می‌کنم تا ظرف مدت کوتاهی اگر کسی از مسئولان انگیزه فساد در او آزاد شد، ساختار نگذارد آن فرد مرتکب فساد شود.

رئیسی با بیان اینکه ممکن است افراد به هر دلیلی دارای انگیزه انجام فساد را داشته باشند ولی این دلیل نمی‌شود که هر روز شاهد فساد باشیم، خاطرنشان کرد: با کمک نمایندگان می‌توان دستگاه اداری دور از فسادی را ایجاد کرد، معنای این حرفم آن نیست که یک شبه همه افراد معصوم شوند، بلکه اگر به عنوان مسئول دولت انتخاب شوم مطلقاً اجازه نخواهم داد در هیچ کجای کشور فساد لانه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: