« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
یاداشت / سید یداله نورانی منش
مکمل مفهوم پدر در فرهنگ ما مردان مردی بودند که در دوران دفاع مقدس با جان فشانی های خود نمونه کامل مرد و پدر ایرانی با مذهب شیعه است.
پایگاه خبری آوای رودکوف -سید یداله نورانی منش:چند سالی است که روز ولادت امیر المومنین (ع) روز پدر نامگذاری شده است، 'پدر' واژه ای که در فرهنگ ما ایرانیان جایی به بلندای احترام دارد.

ارادت ایرانیان به امام اول شیعیان و مرد اول هماوردهای پیامبر اکرم (ص) با ستمگران، به حدی است که 13رجب میلاد این مرد بزرگ به عنوان یکی از اعیاد به یاد ماندنی و با شکوه تبدیل شده است.

گرچه این روزها پیامک دادن جای بسیاری از گفتگوهای تلفنی و میهمانی ها را گرفته است اما با این حال در این روز کوچکترها به خانه بزرگترها به خصوص پدران و پدر بزرگها می روند تا با دست بوسی، این عید و روز پدر را تبریک بگویند.

پدر، یعنی سلام بابا خداقوت

پدر در فرهنگ ایرانی ها اسوه تلاش است، موجودی که همه مشکلات را برای رفاه حال خانواده به جان می خرد و لحظه ای گلایه نمی کند.

پدر درهنگ ما ایرانی ها همان چتر حمایتی است که تا آخرین روزهای عمر بر سر زن و فرزندان خود باز می کند.
پدر در فرهنگ ما یعنی زحمت، عرق جبین و هزاران شغل پر زحمت که آنان تلاش می کنند از این طریق لقمه حلال برای زن و فرزندان خود فراهم کند.

پدر، یعنی کوه استواری که همپای همه اعضای خانواده مشکلات را به دوش می کشد.

پدر یعنی مهربانی، یعنی دست های محبت بر سر، یعنی زحمت بی منت، یعنی سلام بابا خداقوت.

پدر یعنی نگاههای صبورانه، یعنی قدم های استوار، یعنی قدرت، یعنی زندگی بی تو پدر سخت به من می گذرد.

شهدا نمونه مهربانیها


مکمل مفهوم پدر در فرهنگ ما مردان مردی بودند که در دوران دفاع مقدس با جان فشانی های خود نمونه کامل مرد و پدر ایرانی با مذهب شیعه است.

در دوران جنگ تحمیلی مردان این مرز و بوم برای حفاظت ار کیان و ناتموس خویش جان را در طبق اخلاص گذاشتند و خون دادند تا خانواده ها در رفاه و سلامتی زندگی کنند.

مفهوم پدر در این سرزمین این گونه است، سرزمینی که به ارادت خویش به مولای متقیان حضرت علی به خود می بالد.
شهدا و ایثارگران نمونه های بارز پدرهای مهربان هستند، از آن دست مهربانی هایی که در اوج قرار دارد.

سرکشی، توجه مالی به والدین، توجه به نیازهای روانی و روحی آنان کارهایی است که ما فرزندان در حق پدران و مادران خود می توانیم انجام دهیم که روزی خود پدر یا مادر می شویم و فرزندانمان همانگونه که ما برخورد کریم با ما روبرو می شوند.

احترام حداقل سپاس از سالها تلاش والدین است فراموش نکنیم و دستهای پیر پدر را به پاس این روز ببوسیم.

روزت مبارک پدر.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: