« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
انتخابات 96
رییس جبهه پیروان در گفتگو با روزنامه ایران گفت:من شنیده‌ام در کل تاریخ دموکراتیک دنیا تنها 17- 18 رئیس جمهوری بوده‌اند که برای بار دوم انتخاب نشده‌اند. در ایران تا به حال سابقه نداشته که دوران ریاست جمهوری، یک دوره‌ای باشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با روزنامه ایران در مورد فضای کلی انتخابات  ریاست جمهوری در سال جاری اظهارداشت: ما یک سری تجربیات داریم که ممکن است تکرار نشود؛ این تجربیات را که کنار هم بنشانیم، پارادوکس به وجود می‌آورد. یکی از تجربه‌ها این است که معمولا روسای جمهوری در ایران دو دوره‌ای هستند. نه تنها در ایران، بلکه در دیگر کشورهای دموکراتیک نیز همین طور است.

وی ادامه داد: من شنیده‌ام در کل تاریخ دموکراتیک دنیا تنها 17- 18 رئیس جمهوری بوده‌اند که برای بار دوم انتخاب نشده‌اند. در ایران تا به حال سابقه نداشته که دوران ریاست جمهوری، یک دوره‌ای باشد. دو رئیس جمهوری اول یعنی بنی صدر و شهید رجایی،‌ دولتشان به اتمام نرسید. نکته دومی که وجود دارد این است که ما تا قبل از انتخابات آقای روحانی رئیس جمهوری 50.2 درصدی نداشتیم.

باهنر تصربح کرد: باید ریزش‌ها و رویش‌های رأی اقای روحانی را بررسی کرد،‌ چون روحانی دم مرزی رأی آورده است و اگر ریزش آرایش بیش از رویش‌ها باشد،‌ مشکل ایجاد می‌کند. از طرفی همه امیدواری دولت و طرفدارانش این است که حس می‌کنند روحانی رقیب جدی ندارد. نکته دیگر که در یک کشور دموکراتیک نقطه ضعف است، این است که انتخابات عموما  هیجانی است و این باعث شد که سه رئیس جمهوری اخیرمان – فارغ از قضاوت درباره عملکرد و شایستگی‌شان- یک ماه آخر رئیس جمهوری شدند.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: بعضی‌ها هم مثل احمدی‌نژاد 10 روز آخر رئیس جمهور شدند. احمدی‌نژاد فقط خودش تصور می‌کرد به پاستور می‌رود؛ احدی از فعالان سیاسی کشور برداشت‌شان این نبود که او رأی می‌آورد و نخستین بار هم بود که انتخاباتشان به دور دوم رفت.

وی خاطر نشان کرد: اگر مجموعه این مسائل را دور هم جمع کنیم، تحلیل کردن یک مقدار سخت می شود اما می‌توان گفت اگر آقای روحانی به مرحله دوم بیفتد، با هر کس به مرحله دوم برود، قطعا باخته است. باید مرحله اول کار را تمام کند./باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کیوان
|
United States
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
خدایی خجالت نمیکشین هنوز این خبر روی خروجیتونه
مثلا باهنر پیش بینی کرده بود .خخخخخخخ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: