« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
یاداشت
در سفرهای این روزها ما مهمانیم و طبیعت میزبان ؛ بیاییم تلاش کنیم همان‌گونه که به طبیعت وارد می‌شویم به همان‌صورت طبیعت را ترک نماییم.
پایگاه خبری آوای رودکوف - بدری :سفر از بهترين‌ راه‌هاي رفع خستگي و نيز تنوع بخشيدن به زندگي است سفر باعث می شود كه از چهاردیواری منزل یا محل كار دور شوید و بیشتر ازهوای تازه و سالم لذت ببرید.

و اما این روزها که مصادف است با فصل بهار و آغاز سال نو  سفرهای فراوانی در اقصی نقاط کشور  در حال انجام است که در واقع ما  مهمانیم و طبیعت میزبان ماست پس بیاییم حرمت این میزبان عزیز را پاس بداریم و سعی کنیم به‌ عنوان یک گردشگر برای میزبان، مهمان خوبی باشیم و به حقوق میزبان احترام بگذاریم.

بیاییم ؛ از شكستن شاخه‌هاي درختان و لگدمال كردن گياهان و... خودداري كنيم و  اگر كنار رودخانه‌ها و آب‌هاي روان و چشمه‌ها مستقر شده‌ايم، از آلوده‌سازي‌ آنها جدا خودداري کرده به قول شاعر «آب را گل نكنيم...».

سعی کنیم همان‌گونه که به طبیعت وارد می‌شوید به همان‌صورت طبیعت را ترک نماییم.

به بچه هایمان یاد بدهیم که با حشرات، حیوانات،گلها و گیاهان مهربان باشند و بخشی از محبت و صمیمیت انها به پای محیط زیست و گیاهان و درختان گذاشته شود زیرا آنها هم نیز مانند ما تشنه محبت هستند و مانند ما جان دارند و دوست ندارند کسی آنها را آزار دهد و  حتی یاد بگیرند که بی دلیل سنگ ها را جابجا نکنند زیرا با این کار موجودات زنده ی زیادی را بی خانمان می کنند.

حق مطلب با این چند جمله ادا نمی شود اما ذکز این نکته هم ضروری است اینکه بدانیم بهترين سيستم‌هاي نظارتي در سراسر دنيا، مبتني بر گزارش‌ها و حساسيت‌هاي مردمي و عمومي است وگرنه هرچقدر دستگاه‌هاي نظارتي عريض و طويل هم باشند، قادر به كنترل و نظارت هميشگي و همگاني نيستند. پس بیاییم به عنوان همیاران طبیعت اگر به جايي رفتيد و امر به معروف و نهي از منكر محيط‌زيستي ما پاسخ نداد و ديديد كه عده‌اي، تحت هر عنواني، در حال تخريب محيط‌زيست هستند، با سامانه ارتباط مردمي سازمان حفاظت محيط‌زيست(1540) تماس گرفته و گزارش بدهيد. اين سامانه، طبق اعلام اين سازمان، شبانه‌روزي براي دريافت گزارش‌ها و شكايت‌ها و اعتراض‌ها داير است.

و در یک کلام :حفظ محيط‌زيست شايسته خليفه خدابودن است

کهگیلویه و بویراحمد
   

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: