« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
آوای رودکوف
تنگه زیبای ماغر در ۱۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قرار دارد که هر ساله توریستهای بسیاری را از اقصی نقاط ایران به خود جذب می کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛ تنگه زیبای و سرسبز ماغر در ۱۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قرار دارد که هر ساله به خاطر وجود آب و هوای بسیار مطبوع و معتدل و همچنین پوشش گیاهی و جنگلهای زیبای آن  توریستهای بسیاری را از اقصی نقاط ایران  به خود جذب می کند.

وجود باغات، چشمه‌های آب شیرین، اردوگاه تفریحی ایجاد شده و درختان منحصر به فرد سرو باعث شده گردشگران زیادی در تمام فصول سال در این مکان بیتوته کنند.

تنگ ماغر در موقعیت جغرافیایی N310126 E500758 در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است و سیر و سیاحت به این منطقه مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه بر اساس كتيبه هاي باستانی، اين منطقه از جمله محل تفريح حكمرانان و پادشاهان دوره ساساني بوده كه در بخشهايي از اين مسير راه شاهي موجود تاييد كننده اين واقعيت است .آثار معماری صخره‌ای تنگ ماغر مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان بهمئی، ۲۰ کیلومتری شمال بخش بهمئی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ آبان ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: