« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: بیش از 1000 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در سال جاری از سوی بانک ها و صندوق های کارآفرینی استان پرداخت شده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود دلپسند در دهمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات از محل بند 2 و 4 سفر مقام معظم رهبری به استان و وجوه اداره شده از سوی بانک های استان است.
دلپسند افزود: وضعیت ارائه تسهیلات نسبت به امکانات و ظرفیت های موجود استان مطلوب است.
وی ادامه داد: در حوزه کار و اشتغال نیازهای جامعه بیشتر از مقدار تسهیلات ارائه شده است و بنابراین پیگیری ها در این زمینه باید افزایش یابد.
وی بیان داشت: نرخ 42.4 درصدی مشارکت اقتصادی استان بیانگر این است که خراسان شمالی استانی جوان و توانمند است.
دلپسند تاکید کرد: خوشبختانه بنا بر گزارش مرکز آمار کشور نرخ بیکاری استان 11.2 درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است.
وی تصریح کرد: با مقایسه نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته و ثابت ماندن آن متوجه می شویم که ضمن حفظ اشتغال موجود تمامی جوانان جویای کار در سال جاری وارد عرصه کسب و کار شده اند.
رئیس کارگروه اشتغال استان خراسان شمالی گفت: امیدواریم در سال آینده ظرفیت ها و پتانسیل های جدیدی در حوزه کسب و کار معرفی شود تا شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.
محمود دلپسند افزود: حوزه کشاورزی محوریت اصلی اشتغال در استان است و امیدواریم توانمندی ها در حوزه های صنعتی نیز افزایش یابد.
دلپسند با بیان اینکه در حوزه توسعه کشت گیاهان دارویی اقدامات خوبی در سال جاری اتفاق افتاده است، افزود: پروژه کشت و فراوری گیاهان دارویی با همکاری کانون کارآفرینان، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی استان توسعه یافت و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تصویب شد.
وی تاکید کرد: توسعه این پروژه موجب ثبات اقتصادی و افزایش مدیریت جهت حفظ منابع و اراضی توسط فرآوران ‌گیاهان دارویی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در توسعه محصولات گیاهی استان با توجه به شرایط و اقلیم استان به دنبال معرفی ظرفیتی باشیم که در آن پیشرو بوده و برند معتبری را در سطح کشوری معرفی نماییم.
در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته های ذیل کارگروه اشتغال استان در سال 1395 ارائه شد.
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: