« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
یاداشت -علی‌مراد کاظم‌پور
نمی‌دانم چگونه از قبرستان بقیع بگویم، اما بگذریم که این روزها با دیدن مزار شهدای گمنام گچساران چیزی به جز این تیتر در ذهنم جای نمی‌گیرد که مسؤولان همه در برابر خون شهدا مسؤلیم.
پایگاه خبری آوای رودکوف - علی‌مراد کاظم‌پور: این روزها در حالی به استقبال مسافرین نوروزی می‌رویم که هنوز شهر و دیارمان از آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران آماده نیست.

هنوز یادمان نرفته مردم ولایت‌مدار شهرستان گچساران چگونه به استقبال شهدایی آمدند که اکنون در بوستان شهدای گمنام آرام گرفته‌اند.

آری آن روز بحث بر سر این بود که این یادگاران دوران عزت و استقامت در کدام نقطه شهرمان باشند تا انسان‌ها در اوج مشغله‌های کاری و ناراحتی‌ها از فشار روزگار در کنار آنها خود را آرام کنند.

آری شقایق‌هایی که می‌توانستند امروز باشند اما رفتند تا ما امروز شاهد مصوبه‌هایی باشیم که از درد بی‌کسی درد دل‌های شبانه خود را به آنها بگوییم.

آری باید گفت آنها رفتند تا امروز همسر من و شما خواهر من و تو و دخترانمان با امنیت کامل در خیابان‌های شهر قدم بگذارند.

نمی‌دانم چگونه از قبرستان بقیع بگویم، اما بگذریم که این روزها با دیدن مزار شهدای گمنام گچساران چیزی به جز این تیتر در ذهنم جای نمی‌گیرد که مسؤولان همه در برابر خون شهدا مسؤولیم.

به نظر نمی‌رسد قرارمان این باشد، این که چه سری بود که عده‌ای از این عزیزان بعد از سالها گمنام آمدند شاید خود حکایتی از اسرار پنهان باشد.

آری وقتی خوب به آمدن‌هایشان بنگریم هر آمدنی تلنگری بود و بس، تلنگری برای آنان که ماندند تا بلکه از خواب غفلت بیدار شوند.

آری قرارمان این نبود گمنامانی که سالها گمنام بودند اینک نیز در میهن خودشان گمنام باشند قرارمان این نبود که فراموششان کنیم.

فراموش نمی‌کنیم که امام راحل فرمودند: سلام من بر مفقودین عزیز که مونسی جز نسیم صحرا و پناهگاهی به جز مادرشان حضرت زهرا (س) ندارند.

ناگفته پیداست در همان روزهای اول اقدامات خوبی صورت گرفت اما امروز بهتر است مسوولان شبها سری به پارک شهدای گمنام شهرمان بزنند.

شاید اگر نام خیابان‌ها را با نام شهدا آذین کردند تا یادمان نرود، امروز عزتمان را مدیون چه کسانی هستیم.

و به راستی باید گفت وجود این سه شهید گمنام در بلوار اصلی شهر گچساران، شهری که خود روزگاری معبر رزمندگان بود، هر روز تلنگری است که فراموش نکنیم و مبادا عکس شهدا عمل کنیم که فرادی قیامت……..

با این تفاسیر از مسؤولان گچساران انتظار می‌رود که نسبت به وضعیت کنونی احساس مسؤولیت نشان دهند و با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز و بازدید مسافر و گردشگر از بوستان شهدای نفت به رسالت خود عمل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: