« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶
یاداشت / علی‌مراد کاظمپور
آن گونه که مشاهده می‌شود در این دوره از شوراها و شهرداری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ورزش چیزی جز ضعف و ناکامی از آن‌ها ندیده‌ایم.
پایگاه خبری آوای رودکوف -علی‌مراد کاظمپور: وقتی به مقوله‌های مختلف در توسعه و پیشرفت یک شهر بپردازیم شاخصه‌هایی را می‌توان برای آن در نظر گرفت.

توسعه اقتصادی، فرهنگی هر کدام به توسعه متوازن یک منطقه می‌تواند کمک کند هر چند باید گفت توسعه فرهنگی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در یک کشور، شهر و یک استان است اما در این میان نباید نقش ورزشی را در توسعه نادیده گرفت.

در جامعه‌ای به سر می‌بریم که در دنیای امروزی برنامه‌ریزان و سیاستمداران در دولت‌های مختلف در برنامه‌ریزی خرد و کلان خود توسعه و موفقیت در ورزش را در اولویت برنامه‌ریزی خود قرار می‌دهند.

اگر بخواهیم در این مطلب به نقش و تاثیرات ورزش بپردازیم بیش از صدها صفحه را می‌توان در این باره به رشته تحریر در آورد ولی مقصود اصلی از نوشتن این مطلب تلنگری است به مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد و برنامه‌ریزان استانی تا کمی به خود آیند.

به راحتی می‌توان دهها یادداشت در خصوص آمار خودکشی‌ها و ارتباط آن به یک جامعه سالم به رشته تحریر در آورد.

صحبت امروز از دستگاهی است که به تصور مردم و جامعه فقط وظیفه آنها را در خدمات شهری نظیر پرداختن به آسفالت شهری، نظافت شهر، و دفع زباله‌ها می‌بینیم.

بی‌شک شهرداری‌ها به عنوان متولیان جامعه شهری نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگی، اقتصادی و ورزشی یک شهر دارند چرا که آنها نیز باید در مسیری حرکت کنند که نتیجه آن وجود یک جامعه سالم و پویا و با نشاط باشد.

هرچند به اعتقاد راقم توسعه ورزش همگانی در شهرها و توجه ویژه به آن می‌تواند باعث ورزش قهرمانی نیز شود.

با مطرح شدن چنین مباحثی در استان کهگیلویه و بویراحمد و توجه کردن شهرداری‌ها در این استان حتما دوستان بحث بدهی‌های شهرداری‌ها را مطرح خواهند کرد و خود را تبرئه می‌کنند.

اما مردمی که این روزها از طریق رسانه‌ها اخبار ورزشی را دنبال می‌کنند به راحتی درک می‌کنند که شهرداری‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه کاری انجام نداده‌اند.

امروز وقتی به جدول مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال نگاهی داشته باشیم در می‌یابیم که در دیگر نقاط کشورمان شهرداری‌ها و شورای شهر به این مقوله اهمیت ویژه‌ای داده‌اند و برنامه‌ریزی برای ورزش قهرمانی جز اولویت‌های اساسی آنها در مدیریت شهری است.

وقتی فقط به جدول لیگ دسته سوم فوتبال کشور که در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است نگاهی داشته باشیم با نام تیم‌هایی همچون شهرداری کامیاران، شهرداری بم و شهرداری فیروزآباد روبه‌رو می‌شویم.

در ادامه اگر نگاهی به لیگ دسته دوم فوتبال داشته باشیم با تیم‌های نظیر شهرداری اراک، شهرداری کاشان، شهرداری فومن، شهرداری ماهشهر، شهرداری بندرعباس، شهرداری ارومیه، شهرداری همدان، شهرداری تبریز و شهرداری بوشهر روبرو می‌شویم.

از فوتبال که بگذریم امروز با نگاهی به لیگ‌های مختلف کشورمان در رشته‌هایی نظیر فوتسال، والیبال، هندبال، هاکی، شنا و بسکتبال و خیلی از رشته‌های دیگر مشاهده خواهیم کرد که تیم‌های شهرداری حضور قدرتمند دارند چیزی که در استان ما متولیان بی‌توجه به آن هستند.

به راستی اگر بحث بدهی است آیا شهرداری‌ها دیگر شهرها بدهی ندارند که این گونه به ورزش قهرمانی توجه می‌کنند

چگونه است که تیم‌های مختلف فوتبال و هندبال با نام شهرداری کاشان و دیگر شهرهای کوچک به گچساران می‌آیند اما هنوز بار ورزش این شهر بر دوش نفت و گاز است.

چگونه است که تیم فوتبال شهرداری یاسوج دیگر خبری از آن نیست و صدها سوال دیگر که می‌طلبد در این زمینه فکر عاجلی شود.

و چیزی که موجب می‌شود راقم نگاهی به این موضوع داشته باشد این است که این روزها عده‌ای که خود را کاندیدای شورای شهر در آینده این استان می‌بینند همه با تصاویری از مشکلات عمرانی در سطح شهرها خود را عرضه می دارند و متاسفانه باز هم شاهد هستیم هیچ کدام به صورت حرفه‌ای برنامه خاصی برای این مقوله ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: