« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
جهان
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس با اشاره به روابط روبه گسترش ایران و فرانسه گفت: روابط دو کشور در پی توافق هسته ای و سفر سال گذشته رئییس جمهوری ایران به پاریس، وارد فصل نوینی شده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، علی آهنی روز چهارشنبه در همایش اقتصادی «ایران و فرانسه » که در ساختمان شهرداری ایسی له مولینو پاریس برگزار شد، تصریح کرد: ایران با ظرفیت های عظیم اقتصادی بدنبال توسعه پایدار در همکاری متقابل با کشورهای جهان است و در این راستا تلاش کرده با فراهم نمودن بسترهای سیاسی و اقتصادی از جمله سفرهای متعدد و متقابل مقامات و امضای توافقات و قراردادهای مختلف سیاسی و اقتصادی، مسیر را برای دستیابی به این هدف فراهم کند.
وی ادامه داد: امضای بیش از 35 سند در سفر دکتر روحانی، رئیس جمهوری ایران به پاریس در ژانویه 2016، برگزاری اولین دور کمیسیون مشترک اقتصادی در سفر هیات سیاسی - اقتصادی به تهران به ریاست آقای اِرو وزیر امور خارجه فرانسه در ژانویه 2017 شرایط را برای شرکت ها و فعالان اقتصادی دو طرف جهت استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تجاری موجود فراهم کرده است.
سفیر ایران در پاریس تاکید کرد که در این مسیر رفع نگرانی بانکهای بزرگ فرانسه از مجازات های احتمالی آمریکا و همکاری آنها در تسهیل شرایط بانکی و مالی برای شرکت های فرانسوی علاقمند به همکاری با ایران، توسعه روابط اقتصادی را بیش از پیش در پی خواهد داشت.
شهردار و نماینده مجلس ملی ایسی له مولینو نیز در سخنانی در این همایش گفت: بازگشت ایران به صحنه جهانی روز به روز قویتر می شود و فرانسه در تقویت روابط با ایران 80 میلیونی مصمم است.
آندره سانتینی ادامه داد: متغیرهایی همچون نقش ایران بعنوان یگ لنگرگاه ثبات در منطقه، پویایی ایرانیان و فرهنگ و هنر ایرانی باعث می شود روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فرانسه ارتقاء یابد.
وی افزود؛ با توجه به تحکیم روابط دو کشور، شهرداری ایسی له مولینو آمادگی دارد تا در تمام زمینه های اقتصادی، فرهنگی و هنری با ایران همکاری کند.
سانتیتی افزود در آینده نزدیک هیاتی متشکل از روسای شرکت های این منطقه برای توسعه همکاریهای اقتصادی به ایران اعزام خواهند کرد.
در ادامه این همایش، تی یری کوویل اقتصاددان و متخصص امور ایران با ارائه گزارشی از اقتصاد ایران، شاخص های کلان اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: براساس پیش بینی های به عمل آمده رشد اقتصادی ایران در سال 2017 به بیش از 4 درصد خواهد رسید.
وی افزود: به نظر من زمان فرار رسیده است که اروپا درک کند اقدام آمریکا در تحریم شرکت های فرانسوی غیر قابل قبول است. رقابت در بازار ایران جدی است و کشورهای دیگر درصدند بازار ایران را در دست بگیرند.
این اقتصاددان فرانسوی اضافه کرد: متاسفانه فرانسه در رده دهم شریک تجاری ایران نیز قرار نگرفته است و در رده های 13 الی 15 قرار دارد و شرکت های فرانسوی باید خود را با بازار ایران تطبیق دهند.
جلالی بنشابن، متخصص امور خاورمیانه و استاد دانشگاه در ادامه همایش گفت: ایران غیر قابل دور زدن است و نقش این کشور را نمی توان در حل و فصل مشکلات منطقه ای نادیده گرفت.
وی افزود: متاسفانه رسانه ها ارزیابی های ما را از توان و ظرفیت های ایران منحرف کرده اند. ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران در کنار نقش مردم در تصمیم گیریها باعث شده اند این کشور در منطقه نقش محوری داشته باشد در حالیکه در کشورهای عربی بین میراث و سابقه سنتی قبیله ای و واقعیت های مدرن تضاد وجود دارد ولی در ایران رابطه ملت و حکومت قوی و جدی است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در جهان در حال تحول و ایجاد قطب های منطقه ای، ایران می‌تواند با حضور در معادلات و به عنوان یک بازیگر با نفوذ، در پیدا کردن راه حلی برای بحران های خاورمیانه موثر باشد.
کولین داسان، مشاور شرکت های فرانسوی فعال در بازار ایران در این همایش به قانون حمایت از سرمایه گذاری در ایران و شرایط مناطق آزاد تجاری برای اجرای طرح های مشترک اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران بازیگر اصلی در منطقه است و ظرفیت اقتصادی این کشور و لغو تحریم ها، امکان داده است که همکاری های سیاسی و اقتصادی با این کشور احیاء شود.
همایش اقتصادی ایران و فرانسه به ابتکار شهرداری ایسی له مولینو و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، آندره سانتینی ، شهردار و نماینده مجلس ملی فرانسه و جمعی از تجار و متخصصین امور ایران امروز در محل ساختمان شهرداری ایسی له مولینو برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: