« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
عید نوروز
در حالی وزارت کار تعطیلی ۳۰ اسفند را تکذیب و آن را منوط به تصمیم هیات وزیران دانست که لحظه تحویل سال ۹۶ ساعت ۱۳ و ۵۸ دقیقه روز ۳۰ اسفند است و ظاهراً کارمندان و کارگران برای این روز باید مرخصی بگیرند و اگر مرخصی مازاد ندارد، سرکار حاضر شوند.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، سال 95 سال کبیسه است و اسفند 30 روزه. در تقویم های سال 96 لحظه سال تحویل ساعت 13 و 58 دقیقه و 40 ثانیه روز 30 اسفند اعلام شده که این موضوع سوال و ابهام زیادی را برای کارمندان دولت و کارگران مشمول قانون کار در خصوص تکلیف وضعیت کار در این روز ایجاد کرده بود.

در همین راستا اسماعیل ظریف آزاد، مدیر کل روابط کار و جبران خدمت در نامه‌ای به مدیران کل کار استانها با عنایت به پرسش های مکرر درباره تعطیلی 30 اسفند 95 اعلام کرد: "نظر به اینکه به‌موجب لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی مصوب 1359.4.8 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران 29 اسفند تا 4 فروردین جزء تعطیلات رسمی کشور منظور شده است، و در سال‌های کبیسه اسفند ماه 30روزه بوده و روز سی‌ام نیز در بازه تعیین شده قرار می‌گیرد و اصلاحات بعدی آن قانون نیز متعرض تعطیلی روز سی‌ام اسفند ماه نشده است، بنابراین بر طبق قانون یادشده روز سی‌ام اسفند ماه همچنان جزء تعطیلات رسمی کشور محسوب می‌شود. خواهشمند دستور فرمایید موضوع مذکور به‌نحو مقتضی به آگاهی کارشناسان و کارکنان ذی‌ربط رسانده شود و در حوزه آن اداره کل نیز اطلاع رسانی شود."

اما عمر این خبر خیلی کوتاه بود و وزارت کار این نامه را کان لم یکن اعلام کرد تا ابهامات مجدد برگردد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: "در  پی انتشار خبر تعطیلی روز سی ام اسفند ماه سالجاری در رسانه ها، به آگاهی می رساند، موضوع یاد شده کان لم یکن بوده و  اتخاذ تصمیم در خصوص تعطیلی روز سی ام اسفند در صلاحیت هیات محترم وزیران می باشد.بنابراین هرگونه تصمیم گیری از سوی هیات محترم وزیران به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد. "

پس گرفتن تعطیلی روز 30 اسفند در حالی است که کارمندان دولت و کارگران مشمول قانون کار برای حاضر شدن سر سفره هفت سین در لحظه سال تحویل باید از مرخصی های مانده سال استفاده کنند و کسانی هم که مرخصی مازاد ندارند، بالاجبار باید سال جدید را در محل کار خود آغاز کنند، وگرنه مشمول غیبت می شوند.

حال باید منتظر ماند و دید ، تصمیم هیات وزیران برای تعطیلی روز 30 اسفند چست؟
تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: